26 oktober 2013

Ett misslyckat stadsbesök

MÅNGA Du ser själv hur måna det var i stan idag. Det innebär också att husse hittar massor med folk att prata med. Då glömmer han det viktiga.

Det är massa aktiviteter i stan idag minsann.
– Hur kan det komma sig Sverker, frågar den konspiratoriske hussen sin trogne västgötaspets.
Jag väntar med spänning på svaret.


– Som genom en händelse sammanfaller roligheterna i stan, med att allmänheten har fått sin lön. Kan detta ha varit orsaken till att det spelades och sjöngs både här och var?
Är det verkligen så lågt att köpmännen försöker locka ut folk från sina stugor tillsammans med sina välfyllda plånböcker?
Det är knappast troligt. Jag tror att någon bara vill bjuda på lite trevlig musik här och där när man promenerar längst med Tranås imponerande Storgata.
Som vanligt hade jag engagerat min husse att ta några trevliga bilder på mig, som jag sedan kunde ha på min blogg.
Nu går det ju inte alltid som man tänkt sig. Min husse lyckades bara åstadkomma några synnerligen mediokra alster.
Fast han gjorde inte av med några pengar. Han hade glömt plånboken hemma.

Hej så länge
Sverker

Leg. tätortsinspektör

BASTUBA Husse hittade en bastuba vid ett kafé. Den tillhörde Göran i Tranås Musikkår. Det satt även andra musikkårare där som husse ställde sig att språka med. När han kom på att hans uppgift var att fotografera mig, då hade jag tröttnat. Ännu en kass bild blev resultatet.

SVÄNGIGT Att här svängde det värre. Trevligt var det också, för bandet gjorde en paus då och då, så folket som samlats kunde applådera mig. Mera sådant vill jag höra.

4 kommentarer:

  1. Tjo vad det var livat i Trranås i lördags!

    SvaraRadera
  2. Var väl väldigt synd att den där husse hade glömt plånboken hemma, annars hade han ju kunnat bjuda dig på fika och DÅ hade det ju varit en kanondag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl vara tacksam att han inte glömde mig. Eller min middag. Fast visst hade en fika suttit fint.

      Radera