14 augusti 2013

Vart är min husse och Agnes på väg?

FLYG Det är på flygfält det ser ut så här. Det vet jag, för jag har minsann varit både här och där. Men jag har aldrig fått flyga. Orättvist! Tydligen är de på Bromma och ska flyga till Brussels, ser jag på tavlan.

Jag har ju sett att det har hänt en del. Husses resväska hade kommit fram. Han började till och med att packa.
Dessbättre sammanföll detta med att jag behövde komma bort och vila upp mig efter en slitsam semester.


I måndags åkte jag till min resursfamilj, där jag verkligen blev väl mottagen. Jag kunde till och med sova gott i min säng, där även resurshusse och resursmatte sover.
Fast så mycket vila för mig blev det inte. Jag fick ta mig an ett riktigt höjdarjobb, som jag ska berätta om i morgon.
Idag tänkte jag bara visa några bilder som husse har skickat med sin alldeles för dyra telefon.
Man ser lätt att jag hade fått plats också. Men det är kanske skönare att vila upp sig.
Men vart är de på väg? "Vi är inte framme än", skriver husse.

Hej så länge
Sverker

Leg. vykortsmottagare av elektroniska bilder

SVÅRT Agnes måste ha det svårt på flygplan. Hon sover aldrig, säger hon. Antagligen vilar hon bara ögonen på färden över Atlanten.

SPRÅKAR När min Agnes kom fram till en stad som heter Washington, uppkallad efter staten där min David bor, så passade hon på att ge lite tips till den här hussen.

SOVA Husse berättade att de flög till Boston sedan, och där hyrde de bil och körde till de här sängarna. Jag vill bara framhäva att jag lätt hade fått plats! Sängarna står inte i Boston, utan på ett ställe som heter Motel.


FÖRSENAD Solen i USA är minst sex timmar försenad. Den rätta uppgångstiden är hemma hos mig, som du lätt förstår. Sen har inte solen någon sjö att spegla sig i. Klart den tvekar då.

4 kommentarer:

  1. Jasså, det var till Amerikat din husse och din Agnes skulle! Hade annars gissat på Hässleholm på "Departures"! /Lu

    SvaraRadera
  2. Menade Ängelholm / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl ungefär samma. Det är för övrigt Vejbystrand husse och jag brukar åka till. Nära Ängelholm. Där finns en affär som säljer tuggben.

      Radera