9 maj 2012

Agnes födelsedag III

Här hade det verkligen behövts en Sverker med så mycket fördisk


MASSOR Agnes fick revbensspjäll. Eftersom Agnes är född i Småland, åt hon snålt upp nästan allt.

När Agnes fyllde år i går gick husse, min Agnes, Julia och Imogen ut och åt. En viktig person saknades i sällskapet. Det syns tydligt på bilderna. Den personen var Sverker. Jag har aldrig sett så mycket fördisk förut. Det är synd och skam att inte ta med mig på ett sådant ställe. Jag hade verkligen behövts. Dessutom får hundar gå på restaurang i Frankrike. Det vet jag för jag har varit där och gjort det.
Fast jag får se fram mot min födelsedag den nionde juni. Det är årets viktigaste dag och det är bara en månad kvar nu.


Jag vill också upplysa om att jag sedan ett par dagar har startat en kampanj i Toulouse. Vi får se om det ger resultat.

Hej så länge
Sverker

Leg. saknad festdeltagare.


MASSOR Imogen och Julia fick också massor av mat. Eftersom Imogen är född i England och Julia äter som en häst från Uppland, var det nästan tomt på deras tallrikar. Men lite fördisk hade det blivit till mig.

FIN & FUL Min Agnes är alltid lika fin och söt, men hennes katt är ful. Han till höger, smitaren husse, är precis som katten – ingen ögonfröjd. Sur ser han ut också. Fast man förstår att han vill vara hos Agnes när hon fyller 22 år. Huvudsaken är dock att han är hemma hos mig när jag fyller 12 år den 9 juni.

BARA FÖRDISK Så här mycket fördisk lämnade husse. Det är oanständligt att inte ta med sig en västgötaspets som heter Sverker på den restaurangen. Vilken nytta jag hade gjort!

KAFFESHAKE Om du tar och blandar kaffe, glass, grädde och några goda grejer, så kan du också få en sådan här. Eftersom Agnes fyllde år fick hon två ljus, en sång och en t-shirt också. Agnes blev förvånad och glad.

AGNESHUS När de satt där på restaurangen kunde de se huset som Agnes bodde för Agnes flyttade till huset som Agnes och Julia bor i nu. Visst är Agnes hus fint? Hennes nya hus är fint också – sägs det. Hur ska jag veta som inte får följa med?

HYLLNINGSORKESTER Hela tiden Agnes åt på restaurangen spelade den här orkestern gladjazz, bara för att hylla Agnes på hennes 22-årsdag. Det var väl snällt?

3 kommentarer:

  1. Hur länge skall flickorna behöva ha den äldre herrn hos sig. Han borde snart komma hem till Dig Sverker./E-beth

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med E-beth. Nu borde väl husse ta farväl av den fula katten och bege sig hem i den nya repade bilen. Han borde ha med sig en stor doggybag hem till dig också!
    / Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående. Upprörande är vad det är!! Hoppas husse har vett att kompensera dig för den uteblivna fördisken när han omsider kommer hem.

    SvaraRadera