28 mars 2012

Gammal skåpmat

IRRITERANDE Visst är det besvärligt när solen går upp tidigt och väcker dig när du ska sova? Jag tycker inte det, men husse. Det beror på att han är lat. Den här solen som du ser på bilden lyser rakt in i mitt sovrum på min säng, där husse också sover. Om det inte vågar på sjön, så blir det två solar, vilket husse tycker är dubbelt irriterande. Fast den här bilden är tre dagar gammal. Just nu spöregnar det, det tycker han inte heller om. Han är aldrig riktigt nöjd.

Husse hade ingen aning om vad min utmärkta blogg ska innehålla idag.
– Vi har ju inget att skriva om Sverker, sade han.
Självklart inte. Han har ju bara varit hemma 12 sekunder mitt på dagen, sedan klockan 7.34 i morse.
Att han sen skryter om att han har kört 14 sopsäckar till soptippen, gör inte saken bättre för mig.
– Vi tar någon gammal skåpmat, sade husse.
Det blir jättebra, tyckte jag. Det är aldrig fel med mat!


Hej så länge
Sverker

Leg. minnesmästare


VACKERT En sådan här bild kan få mig att längta till sommaren. Dessutom är ju det här en förträffligt vacker bild. Mycket vackrare än den förra bilden. Jag är ju nämligen med på den!

3 kommentarer:

  1. Kul att hitta en hundblogg!:) Hoppas att Du och din husse har det bra!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg, här kommer vi titta in flera gånger, fast vi är bra småhundar :).

    SvaraRadera
  3. Ni är välkomna. Jag vill ha så många besökare som möjligt. Det är ni värda!

    SvaraRadera