30 mars 2012

Försvarsministern sitter kvar

ORUBBLIG I den oroliga tid vi lever i nu, finns det all anledning att försvaret är starkt. Från toppen och neråt. Hos mig är försvaret extra starkt, eftersom jag innehar alla poster.

Det finns faktiskt försvarsministrar som sitter kvar, även om det stormar ordentligt. Hemma hos mig är det jag som utgör försvaret. Jag innehar alla poster; försvarsminister, ÖB, försvarsgrenschef och själva truppen. Jag är mycket multifunktionell (=kan allt).
Och jag har ridit ut många stormar. Ta till exempel Gudrun och Per. Vem satt orubbligt kvar efter dem? Jo, Sverker!


Jag har kanske inte ägnat mig åt så många exportaffärer, vilket beror på att jag har hållits tillbaka, när det gäller just tillverkningsindustri. Fast jag har varit på demonstrationsturer i många främmande länder runt om i Europa. Där har berörda myndigheter har kunnat beskåda och beundra mig. Jag har också visat upp mig inför en häpnande allmänhet i dessa länder och väckt allmän beundran för min skönhet och styrka. Man kan säga att jag alltid slår från underläge. Mina ben är ju inte så långa, men min effektivitet är ingen som har klagat på.
Men avgå? Nej, det har jag inte haft en tanke på. Så länge husse är så hjälplös som han är, och alltid har varit, så kan han lita på sin Sverker i alla väder.

Hej så länge
Sverker

Leg. försvarsminister


GRÄNSBEVAKNING I mina många uppgifter ingår att hålla gränsen fri från inkräktare (=rådjur som äter tulpaner), så jag fattar då och då posto vid gränsövergången, för att hindra fienderna att beträda min trädgård. Bara min närvaro har en avskräckande effekt.

PATRULLERING Naturligtvis tar jag då och då en tur för att hålla den yttre gränsen (=min väg) fri från älgar, rådjur och andra presumtiva fiender. Detta är ett uppdrag som jag som försvarsminister tycker är extra viktigt, så jag skickar gärna ut mitt försvar (=Sverker) på oregelbundna promenader. Bara min skugga får fienden att darra.

KUSTFÖRSVAR Titta, två feta änder som antagligen hade tänkt att gå upp på min tomt för att skräpa ner. Vem är den modige och käcke kustartilleristen tror du? Precis rätt! Det är Sverker. Dock nöjer jag mig med att försvara fosterjorden. Fostervattnet lämnar jag helt fritt, eftersom jag inte har någon flotta och dessutom är vattnet blött.

2 kommentarer:

  1. Haha, underbart Sverker!

    SvaraRadera
  2. Sverige behöver en försvarsminister som Sverker - tomhylsan vi haft nu har bara ställt till fullständig kaos i Försvarsmakten/Leg försvarsmaktsanställd

    SvaraRadera