17 januari 2012

Så ska min Per firas

KALASBÖRJAN Eftersom Per hade fått en godisskål av husse, så fick han godis av mig. Gissa vem som fick smaka? Jo, det var allt Sverker det. Husse delar aldrig med sig, när sitter och vräker i sig godis.

Igår fyllde min Per år. Husse och jag åkte ända till Mantorp, så vi kunde fira honom. Men först åkte vi till Linköping. Det är inte så kul att sitta i bilen under tiden som husse var inne på IKEA. Men hos Per var det väldigt roligt och gott.

När vi kom till Per hade klockan hunnit bli sex. Klockan sex ska jag ha min mat. Vet du vad Per hade gjort?
– Vill du ha en skål med Frolic, Sverker, frågade Per mig.
Hundgodis till middag!!
– Jaaaaaaaaaaaa!
Sen fortsatte det så hela kvällen. Du kan inte ana vad jag fick fördiska.
1. En tallrik med en stor sönderskuren köttbit
2. En tallrik med goda såsrester
3. En tallrik med god och välkryddad köttsaft
4. En skål med ganska mycket grädde
5. Vispar med mycket grädde på
6. En egen tårtbit
Dessutom fick jag tuggpinnar med baconsmak, som nästan smakade bacon, som Per hade köpt åt mig som present på sin födelsedag. De var jättegoda.
Att det var en minnesvärd födelsedag!

Hej så länge
Sverker

Leg. Perfirare


ÖVERFLÖD Husse hade köpt tre köttbitar. Det kan tyckas vara ett överflöd till två personer, kanske du tycker. Då har du glömt att det finns en Sverker också. Det glömde inte Per.

TACK Får jag så fin mat, så vill jag ju gärna tacka innan jag ger mig i kast med läckerheterna. Hemma får jag aldrig sådan mat, som jag alltid får hos Per.

MER Jag undrar om det kommer mer? Det gjorde det inte just då, men jag måste ju vara säker. Tänk om det kom en stor köttbit som jag missar bar för att jag är upptagen med fördisken. Hur kul skulle det vara på en skala? Men tre tallrikar är jag inte van vid hemmifrån.

TÅRTA Per håller just på med att färdigställa min egen tårtbit. Tror du att jag tigger? Inte alls. Det är mig helt främmande. Jag bara sitter och övervakar, så inget går förlorat.

3 kommentarer:

  1. Vilken dag Sverker. Man skulle kunna tro att det var din födelsedag! Fanns de gömda tuggbenen kvar i Mantorp. Eller har din Per hittat och ätit upp dem.
    / Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett tuggben låg i soffan där uppe och det andra låg i soffan där nere. Precis som jag hade lämnat dem. Nu ligger de på nya hemliga platser.

      Radera
  2. Åh vilken alltigenom härlig och lyckad dag, Sverker! Vilken tur att det finns andra som förstår vad du behöver när din husse nu är så ogin mot dig! Hur har du uppfostrat honom egentligen?

    SvaraRadera