24 oktober 2011

Husse ljuger om Egon

VÄNNERNA Här ser du de bägge vännerna Sverker och Egon. Nu ska jag berätta för dig, att husse ljuger makalöst mycket om Egon. Det är inte rätt.

Som du vet heter min bästa kompis Egon. Som du också vet så är jag en västgötaspets och då är jag en vallhund.
¬– Är welsh springer spaniel också en vallhund, frågade jag husse.
Egon är nämligen just en welsh springer spaniel.
– Nej, sade husse, han är en fågelhund.
Att han inte skäms. Stå och ljuga sig blå om Egon.
Om inte Egon är en vallhund, som är finast att vara, så är han nog en vänhund.

Hej så länge
Sverker

Leg. hundexpert


FEL Ser det ut så här när Egon och jag är ute och går? Brukar han flaxa med sina vingar? Händer det att han tar sig en liten flygtur? Nej, naturligtvis inte. Han ser inte alls ut så, eftersom han inte har några vingar. Husse bara ljuger. (OBS Bilden är ett montage.)

SKILLNAD Visst ser du väl skillnaden mellan en fjäder och Egons päls? Det ska väl inte vara så svårt att gissa, eller hur? Husse gör tydligen inte det, eftersom han försökte lura i mig att Egon är en fågelhund. (Fjädern är till vänster, Egons päls till höger.)

HUNDFÅGEL Om en fågel har ett litet ben i munnen, är det då en hundfågel? Du kanske förstår att jag undrar.

4 kommentarer:

  1. Då ska du få höra vad vi blivit kallade för. Råtthundar!! Oförskämd liknelse....
    / Wi o Lu, Jack Russell Terriers

    SvaraRadera
  2. Varför kallas en del hundar grythundar. Jag har aldrig sett en hund som ser ut som en gryta. För övrigt tittar jag inte så ofta på hundar./Katten Vimse

    SvaraRadera
  3. Men lite fågellik är han väl allt ändå?!

    SvaraRadera