4 augusti 2011

Tungt på projekt uteplats

TUNGT Granit är inte det lättaste som finns. Det vet minsann min Agnes och jag som har arbetat hårt på uteplatsprojektet nästan hela dagen.

Oj, oj, oj vad jag har slitit idag. Hela dagen har jag bara med min blotta närvaro hjälpt Agnes att bära tunga stenbumlingar till den nya uteplatsen. Till och med husse har hjälpt till.

Idag har vi skaffat flera stenplattor till vår uteplats. Vi fick faktiskt elva stenplattor till av våra snälla grannar Lasse och Marlene. Men tungt var det. Både jag och Agnes fick ta i ordentligt. Jag svarade för själva planeringsarbetet.
När vi hade hämtat stenplattorna skulle de läggas också. Det är nu inte så lätt, för det är minsann inga fyrkanter. Än går de hit och än dit. Lite snett, lite rakt.
– Vi ger oss inte, sade Agnes. Det ska bli färdigt idag. Nu går inte allt som man tänker sig alltid. Så är det bara.
I morgon ska vi fortsätta att lägga stenplattor. Då ska vi bli färdiga.

Hej så länge
Sverker

Leg. plattläggare


VIKTIGT Stenplattorna måste ligga i våg. Gör de inte det kan det bli vingligt och eländigt. Inte bra. Därför ser jag till att plattorna ligger som de ska.

DUGER ”Det här duger väl Sverker?” Agnes vill gärna ha ett expertutlåtande från mig, innan hon kan känna sig helt nöjd. Jag tror det kommer bli jättefint. Det ska växa gräs mellan plattorna, och under dem ska det finnas myror.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur Sverker att du är så duktig på detta...att lägga stenplattor. Det är ju inte det lättaste att få det som man vill ha det.
    Kram till dig, Agnes och husse från Lotus och min matte

    SvaraRadera
  2. Agnes du och Sverker är välkomna att lägga plattor i kvarteret Stenbocken där jag bor. Hur många hundben vill ni ha som ersättning?

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen hur du studerar Agnes plattläggning. Precis som en äkta projektledare!

    SvaraRadera
  4. Du är så duktig, Svante, och så klok! Jag älskar dina citat och önskar att du samlar dem i en bok. Det kan du väl syssla med i vinter?

    SvaraRadera