3 augusti 2011

Dåligt slut på en bra start

VARMT ”Titta Sverker. Det är 23 grader varmt i vattnet. Det är väl skönt!”, sade Agnes till mig. Det är det nog för dig. För min del spelar det ingen roll, för jag ska ändå inte bada. Jag nöjer mig med att stå och skälla upp dig.

Det här var en dag som började riktigt bra. Först ut och hämta tidningen, ligga i husses säng och titta på tv. Detta följdes av en ganska god frukost, inget extra, men ack så välkommen. Solen sken och det var varmt och trevligt.

Allt verkade så jättebra. Dessutom hittade jag en bra plats under en buske som var perfekt för en tuggbensgömma. Allteftersom dagen förflöt, blev det varmare och varmare. Men det bekom mig inget. Jag hade hittat, under en annan buske, en bra sval plats att ligga på. Grävde jag bara undan lite jord, så fick jag en perfekt sval bädd.
– Titta så Sverker ser ut, sade lillmatte Agnes. Nu går vi och badar.
Det är ganska kul när min flock badar. Då kan jag stå på stranden och skälla. På så sätt hindrar jag dem från att drunkna. Jag har lyckats varje gång.
– Har du hans schampo med dig, frågade Agnes husse.
Vems? Schampo? Varför?
Innan jag visste ordet av så låg jag i vattnet, Lurad!
Nu är jag ren och fin. I morgon ska jag gå tillbaka till min buske.

Hej så länge
Sverker

Leg. elitsimmare


GOTT Finns det något godare vatten än sjövatten? Det skulle i så fall vara vattnet i husses damm. Agnes var vänlig nog att bjuda mig på de underbara dropparna.

PANIK Agnes är under vattnet och bara huvudet på mig sticker upp. Det här är inte roligt. Varför ska man utsätta en västgötaspets för sådana prövningar?

ELITSIMMARE Du undrar säker om jag kan simma. Jag vill bara säga att jag har inte gått i simskola, men jag är ändå en ypperlig simmare. En naturbegåvning där också, skulle jag vilja säga. Men roligt är det inte.

SKAKIGT Antingen kan man torka sig med en handduk, eller också torkar man sig på ett manligt sätt. Jag föredra naturligtvis det senare. Genom att jag skakar mig ordentligt, startar jag centrifugalkraften. På så sätt kan jag blöta ner både husse och hans kamera.

NYBADADE Sverker och Agnes alldeles nybadade. Jag är den hårigaste som är i Agnes famn. Nu är vi rena bägge två. Varför Agnes badade vet jag inte. Hon var ju inte ens jordig.

4 kommentarer:

  1. Man riktigt ser paniken i dina ögon när du simmar i vattnet. Här hemma hos mig finns en gammal dam vid namn Sally som är en mycket vacker border collie, och hon håller nog med dig till 100% att vatten kan man dricka, kanske bada fötterna i men inte mer.
    Dessutom har din husse gjort ett bra jobb med fotograferandet idag tror jag. Riktigt roliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Stackars Sverker. Hoppas du får ligga under din buske idag. Det var verkligen inte snällt att lura dig så där.
    Styrkekramar till dig från Kristina och Ola

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga sommarbilder. Jag tycker ju också att vatten ska man dricka och inte bada i.....husse ska alltid duscha av mig när vi har varit ute och gått i värmen. Och då brukar jag skaka mig så att husse också blir lite duschad medan matte skrattar åt det hela. Ha det gott och hälsa din söta lillmatte från Lotus

    SvaraRadera
  4. Mina hundar blev också rengjorda idag, de hade lika "kul" som du!

    SvaraRadera