9 juni 2011

Min födelsedag VI

Min Per kom och överraskade


FRÄMMANDE Vem kan det vara som kommer och gratulerar mig? Jag har aldrig sett den här bilen förut hemma hos mig. Vi brukar ha guldbilar eller silverbilar. Egon har en blå bil. Spännande!

Du kan aldrig gissa vad som hände nästan nyss när Egon och min resursmatte och resurshusse hade åkt hem. Jo, då kom det en alldeles okänd bil och svängde in på min gårdsplan. Det var min favorithusse Per, som kom hela vägen från Mantorp för att gratulera mig. Som present hade han med sig en ny bil till Per och mig. Visst var väl det omtänksamt.
Sedan åt vi hemgjord glass igen! Jag fick ganska mycket.


Hej så länge
Sverker

Leg. firare


MIN PER Ut ur den alldeles främmande bilen klev ingen mindre än min Per. Han hade en alldeles ny bil han hade köpt till oss, Per och mig. Visst var väl det snällt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar