11 juni 2011

Firandet fortsätter

JAGAD Normalt sett är det pojkar som ska jaga flickor. Det vet jag, men inte Mila. Hon jagade mig. Kan det vara för hon kommer från en storstad? Är det så flickorna är där? Det kan ju vara bra och veta.

Om prominenta personer (= extra viktiga, till exempel jag eller kungen) fyller år, så pågår firandet i flera dagar. Så bara för att undvika trängseln, bestämde sig Mila med att komma först idag. Mila bor i Linköping och hon hade tagit med sig sin husse Håkan, sin matte Annika och ett grisöra. Det senare som present till mig. Grisöra är det bästa jag vet.

Jag har inte träffat Mila förut, men hon hade naturligtvis läst min blogg. Jag kan säga att hon var lite väl skuttig, annars var hon väldigt trevlig. En liten ny erfarenhet var det också att hela tiden bli jagad av en tjej. Det ska ju vara tvärtom! Men omväxling förnöjer.
Sen är det en sak jag har lovat att inte berätta. Mila bajsade på mitt golv inomhus.
Tänk på det: du har inte hört det från mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. tjejtjusare


DUNK I HUVUDET Jag vet inte om man brukar hälsa så här i Linköping. I Tranås brukar vi nosa varandra i rumpan när vi säger goddag. Det tycker jag är mycket trevligare och framför allt gemytligare.

BADHUND Även Mila upptäckte husses sunkiga damm, eller ska jag säga gyttjepöl. Hon doppade sig ordentligt. Blöta hundar är inte mycket för mig. Jag tyckte hon var mycket sötare odoppad. Det tyckte Milas matte också.







BERTILTÅRTA Husse fick sin tårta. Men han fick göra den själv. Agnes hade annat för sig än att tänka på sin pappa som ville fira sin namnsdag. Husse hade tur att Mila kom, så han fick en anledning att baka. Mila och jag fick bara slicka.





PRESENT På oviktiga namnsdagar får man inga presenter. Det får man bara på viktiga namnsdagar. En oviktig namnsdag är Bertil och en mycket viktig är Sverker. Nej, presenten är till mig. En försenad födelsedagspresent. Det var ett grisöra. Det är det bästa jag vet. Flera bästa jag vet är tuggben, korv, köttbullar och, ja det finns massor som är det bästa jag vet.

1 kommentar:

  1. Hej Sverker!
    Visst är Mila söt? Kan jag få låna nga foton på dig och henne. Jag som skriver är Milas allra första matte. asa-blomqvist@telia.com
    www.perrotrizza.com
    Åsa
    P.S Du är en väldigt vacker kille.

    SvaraRadera