9 juni 2011

Min födelsedag I

EXTRA BLOMMOR Naturligtvis blommade alla blommor extra mycket på min födelsedag, när jag tog min vanliga morgonpromenad. Jag blir nästan rörd över blommornas omsorg.

HURRA! Jag fyller år idag. Jag fyller jämna 11 år, så det är en extra viktig födelsedag. Alla mina födelsedagar är extra viktiga. Den här är dock extra speciell, eftersom den inträffar just idag!


Hej så länge
Sverker

Leg. firare


VANLIG FRUKOST Så här torftig brukar min frukost vara. Hundmat uppblött i vatten. ”Så han inte ska äta så fort”, säger husse. Kan man äta fort nog?

EXTRA FRUKOST Varje gång jag fyller år, eller har namnsdag, får jag en riktigt god frukost. Vad sägs om vanlig hundmat toppad med falukorvstärningar? Nu blev du allt sugen, va?

EXTRA FORT Om jag till exempel fyller år och får till exempel extra god frukost – då gäller det att äta upp extra fort. Grundregels är den att ju godare det är, desto fortare måste jag äta. Självklart.

4 kommentarer:

  1. Grattis till Sverker, såklart! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis Sverker! Jag hoppas att du får en underbar dag med massa tårta och presenter. Kram från Isabelle. ps det är bra att du äter upp maten fort, för man vet ju aldrig när Egon kan komma på besök.

    SvaraRadera
  3. Jättestort GRATTIS Sverker! Hoppas din födelsedag blir underbar på alla sätt. Jag älskar födelsedagar, det är ju tack vare den man faktiskt finns till, och kan glädjas över allt märkligt och underbart här i livet. Din blogg t ex. Ha en fantastisk dag! Visst får du väl en tårta? Jag ska faktiskt baka en bröllopstårta idag. Om du vore här skulle du få smaka.

    SvaraRadera
  4. Min egen lilla busvovve, (blandras) fyllde 11 hedersfyllda år nyligen också. Kul att ni är lika gamla :)
    Men både du och han verkar vara pigga och busiga, nästan som valpar iaf, det är ju bra :)

    SvaraRadera