22 maj 2011

Undergången som försvann

SAMMA Både Egon och jag kunde konstatera att det luktar precis likadant i skogen efter jordens undergång, som det gjorde före. Trots att vi genomsökte skogen noga, hittade vi inga katastrofspår.

Idag är alltså första dagen efter jordens undergång. Husse är väldigt besviken. Den uteblivna katastrofen innebär nämligen att han måste ”ta tag i saker”, som han så käckt säger. Det är inte hans starka sida. Heller.

Både Egon och jag började dagen med att äta frukost. Alltid lika välkommet. Sedan sov vi en liten stund innan morgonpromenaden.
När vi kom hem tog husse tag i saker. Det betyder att han klippte gräsmattan med den före detta självgående gräsklipparen. Han behöver den motionen så väl. Sedan har det fortsatt med liknande aktiviteter, som ni kan se på bilderna.


Hej så länge
Sverker

Leg. undergångsöverlevare

ICKE SJÄLVVATTNANDE Husse köpte en självvattnande balkonglåda, för att slippa vattna. Det där hade han missuppfattat totalt. Man måste fylla på vatten då och då. Hade det varit annorlunda om han satt den på balkongen som man ska?

KLIAR Den uteblivna katastrofen har inte helt befriat mig från behovet att klia min rygg. Det var skönt att göra det då och då före undergången, och det är det även efter.

Å HEJ Jag manar på husse att klippa gräset på den besvärliga slänten. Det hade kanske inte varit så jobbigt om han hade klippt i höstas, men han tyckte väl det var onödigt med tanke på den snara domedagen.

MISSPRYDANDE Alla torra och döda kvistar på klängväxten vid uterummet tyckte husse att han kunde lämna kvar, då ändå allt skulle rämna. Nu blev det ju inte så lyckligt, utan han fick allt plocka fram sekatören. Så kan det gå!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att inte jorden gick under när jag har hittat din underfundiga blogg. Dina dagen ord på vägen är lysande.

    SvaraRadera
  2. Du är bäst Sverker!Jag blir glad varje gång jag tittar in hos dig och får ta del av dina klurigheter och kloka ord. Håller med föregående skrivare. Vilken himla tur att vi tycks få hänga med ett tag till! Man ska aldrig lita på domedagsprofeter!

    SvaraRadera
  3. Nu är jag ingen tik, men hade jag varit det, så vet i tusan om jag inte gått och blivit kär i Dig. Du är ett charmtroll Sverker.
    Min blyghet förbjuder mig att underteckna med namn

    SvaraRadera