16 maj 2011

Oväder = bildvisning

BUSVÄDER Det här är inget väder för en husse. Jag får nog inrikta mig på korta promenader och inomhusaktiviteter idag.

– Oj, vad det regnar, sade husse idag när han öppnade dörren. Och det får man ju hålla med om.
– Oj, då går det inte att klippa gräsmattan idag heller, tillade han med illa dold glädje.
– Vad ska vi göra nu då, Sverker?
Gå ut och gå, hoppades jag.
– Titta på franska kort, sade husse som försökte vara rolig.


Han är ju just hemkommen från Frankrike och någon ska väl titta på hans bilder. Jag blev den som offrades.
Somliga av bilderna är lite mindre katastrofala, och de vill jag gärna visa dig.

Hej så länge
Sverker

Leg. bildexpert


BILDVISNING Jag tror att vi ungefär har kommit till bild 637 här. Tänk om husse kunde vara lika snål med avtryckarknappen på kameran, som han är med min mat. Då hade det varit snabbt avklarat.

DE UNGA TU Till vänster ser man min lillmatte Agnes och till höger Benjamin. Benjamin är Agnes pojkvän. De bor i Toulouse. Han kanske kommer hit i sommar. Klart han vill träffa mig.

FRESTELSE Detta är mat husse inte orkade äta upp. Nästa gång ska jag följa med, så att tallrikarna blir ordentligt fördiskade. Fruktansvärt slöseri, är just vad det är.

HUNDMOLN I Frankrike har de moln som ser ut som hundar. Inte som västgötaspetsar, men ändå. Där ligger de före.

UNG Hur gammal man ska vara för att arbeta i Frankrike? Jag vet inte, men jag tycker den här pojken ser lite väl ung ut, även om han bara jobbar som en söt skyltdocka.

SENSATION Så här ser det ut där min lillmatte Agnes arbetar. Och hon arbetar också. Hon serverar, dukar fram, dukar ut, torkar av borden. Jag vet inte hur hon kan det, för hemma brukar hon inte vara så flitig. Husse tycker om det stället, för han har fått gratis öl av ägaren. Husse är redan för tjock, så det var onödigt.

4 kommentarer:

  1. haha, diggar din blogg. du borde blogga hos oss på http://favs.se!

    SvaraRadera
  2. Heja vilken härlig blogg!!
    Mattar och hussar är inte alltid kloka, det har vi misann märkt, men de är ju lite bra ibland oxå...
    Våran granne är en stilg Västgöting han med, och han är så kär i oss så det kan du aldrig tro!
    Hit kommer vi tillbaka och kikar!!
    Abi & Zassi (och matte med)

    SvaraRadera
  3. Den första bilden är fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Tack och tack. Allt smicker mottages vänligt men bestämt.

    SvaraRadera