19 februari 2011

Jag vill bara spy


Så här ser en husse ut som aldrig har haft vinterkräksjukan. När man ser honom önskar jag att han hade haft det. Jag blev spyfärdig, när jag såg honom i tidningen.

Igår berättade jag om när jag intervjuades av tidningen. Först tog vi en liten promenad, så att jag skulle få de trevliga journalisterna lite mer avslappnade. Det är inte alltid lätt att möta en celebritet (=en som är mer känd än du). Men husse, han var pinsam hela tiden!


Många intelligenta och genom tänkta frågor ställdes till mig av Annelie. Många mer intelligenta och mer genom tänkta svar gavs av mig. Bertil, tidningsfotografen, hade det lättare. Han skulle ta bilder av mig. Hur kan man misslyckas då? Jag är både vacker och manlig.

– Jag också. Jag vill vara med. Det var husse som bröt vår konversation.
– Ta en bild av mig.
– Fråga mig också.

Till slut tröttnade de snälla journalisterna på min pinsamma husse.
– Har du haft vinterkräksjuka?
– Nej.
Då var husse färdigintervjuad.

Att de kom på den frågan berodde inte på att husse ger ett undernärt intryck. Långt därifrån. Mycket långt därifrån!
Man blir spyfärdig bara man hör och ser honom. Ännu mer spyfärdig blir man när man ser honom i dagens tidning. Och han är stolt!!

Hej så länge
Sverker

Leg. avslappningsterapeut

1 kommentar:

  1. Jag visste att du var lite smådryg, Sverker.

    SvaraRadera