5 januari 2011

Press stop!! Aktuellt inlägg. Snö, skotta och snöplog.


Visserligen är jag en vallhund, men det betyder inte att jag älskar snövallar

– Varför kan de inte ploga vår gata, säger husse irriterat när han står och skyfflar snö utanför garaget?
– Hem till kommualrådet kör de minsann stup i kvarten, tillade han avundsjukt.

Så, när husse var färdig med garageutfarten kom snöplogen med Tranås kommuns ståtliga vapen på dörrarna.

– H-te, sa husse argt och gav sig i kast med den fina nyupplagda snövallen.

– Nu ska vi ut och gå Sverker, sa husse i det att han skyfflade ivaäg det sista av snövallen.

När det inte är plogat på vår gata har jag fina hjulspår att gå i. När det är plogat blir det redare. Men varför ska husse envisa med att släpa ut mig i skogen. Om ni ser på bilden förstår ni varför jag inte tycker om plogbilen.

Jag håller med husse om att snövallar är ett elände.

I morgon fortsätter min reseberättelse.

Hej då

Sverker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar