22 mars 2015

Sensationella bilder på Sommens sjöodjur

SKUGGA Strax under ytan sveper mitt sjöodjur i min sjö förbi i förgår morse. Du ser bara den mörka skuggan av monstret.

Detta är kanske inte något som jag vill föra till allmänhetens kännedom, så du får inte säga något. Jag har ett eget sjömonster i min sjö. Hon är blyg och heter Stina. Vad Stina hatar är när folk stirrar på henne, det är därför man så sällan kan se henne.

Men även ett monster som Stina behöver en vän. De senaste 14 åren är det jag som varit den vännen. Då och då smyger jag mig ner till stranden, för att språka med mitt monster.
– Hej på dig Stina. Hur mår du?
– Oj, är det du Sverker? Så roligt att du tar dig tid med mig! Jo, tackar som frågar. Hur är det själv?
Stina ser glad och lycklig ut när hon har fått syn på mig.
– Ja, jag mår bra nu efter min synnerligen svåra operation i somras. Fast som du vet så får jag ju alldeles för lite mat av min husse.
– Du får väl göra som jag. Jag fiskar själv, föreslog monstret Stina.
– Men Stina, du vet väl att jag inte tycker om att bada, tillrättarvisar jag monstret.
– Det begriper inte jag. Jag vill inte vara på land. Det skulle vara svårt att förflytta sig utan fötter.
– Jag förstår det. Vi får väl fortsätta att träffas här vid stranden.
– Det är nog bäst. Nej du Sverker, det är lunchdags. Nu ska jag ut och fånga mig några präktiga lakar och rödingar.
– God jaktlycka. Glad påsk om vi inte ses innan dess, avslutar jag min konversation med Stina.
– Tack detsamma, sade Stina.
Vattnet skummade till när Stina dök. Snart fanns det inte ens en ring på vattnet kvar efter henne.
Fast endera dagen dyker hon nog upp igen. Det är alltid trevligt med vänner.

Hej så länge
Sverker

Leg. monstervän

NYTT Enligt Aftonbladet ska detta vara bevis på att Loch Ness-odjuret fortfarande mår bra och frodas. ,Så är det kanske, vad vet jag. Däremot vet jag att mitt sjöodjur i min sjö mår alldeles utmärkt. Det sade hon till mig bara för ett par veckor sedan.

MORGONMONSTER Efter att ha studerat denna bild, så kan du ju inte annat än inse fakta. Jag har ett eget sjömonster i min sjö. Bilden fångades av min husses telefon från min balkong den 16:de januari (min Pers födelsedag) klockan 08.50.10, för att vara exakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar