21 oktober 2014

”Spetsnaz opererar i Sommen”

ÖVERBEFÄLHAVARE Jag kan varken dementera, eller hålla med om att det pågår främmande undervattensverksamhet i Sommen, säger överbefälhavaren Sverker. Här har du förmånen att få se Sverker spana från sin utsiktsplattform.

Under tiden som jaketen pågår i Stockholms skärgård efter det som kan vara en ubåt, så pågår i tysthet en liknande jakt i Sommen. Som överbefälhavare över stridskrafterna i Sommen (=min husse och jag), vill jag inte bekräfta eller dementera något.

Tidigt i morse togs ett foto av en amatörfotograf (=husse), som sägs föreställa ett periskop som plöjer fram i det stilla vattnet utanför mitt hus.
– Jag är säker på att det var ett periskop från en ubåt, säger den mediokra amatörfotografen (=min husse), när jag förhör honom.
Varför då främmande undervattensverksamhet i Sommen? Kan det vara så att det finns en avancerad radioinstallation på min tomt? Jag frågar Sverker, som vet allt.
– Jag vill inte bekräfta detta, men inte heller dementera, men det kan vara en förklaring till att spetsnaz visar intresse just här. Naturligtvis kan jag inte bekräfta att det verkligen är ryssar som är här. Men jag dementerar det inte heller.
Efter jag så framgångsrikt rensat dammen från främmande undervattensverksamhet, så fortsätter nu jakten med oförminskad kraft i Sommen. Många frågor, men inga svar.
Ingen vila för mig. Det är synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. ÖB

BILDBEVIS Är detta ett bevis på att det rör sig en undervattensfarkost i Sommen? Bilden togs tidigt i morse. Är det ett periskop vi ser i ringen?

DELFÖRSTORING Är detta snorkeln på en miniubåt? Marinen vill påstå att det är det, men kanske inte.

RADIOMASTER Är detta ett av storm massakrerat konstverk, eller är det maskerade radioantenner till en FRA-anläggning. Ja, det är en fråga vi inte får något svar på.

AVANCERAT En torkställning, eller en avancerad pejlingsantenn? Ja, den som det visste. Det är kanske denna anläggning som lockar spetsnaz till Sommen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar