19 oktober 2014

Bilder på främmande undervattensverksamhet

SPANA Uppmärksamheten har varit på topp senaste tiden. Det är med största säkerhet inte bara i Stockholms skärgård, som det förekommer fientligt verksamhet. Den lede fienden finns säkert hemma hos mig också.

Under tiden som stockholmarna letar vidare efter sina undervattensfarkoster, så har jag avslöjat mina. Jag har till och med fotograferat dem. Men vem, eller vilka, är det som ligger bakom?

I Stockholms skärgård tror man sig veta att det är ryssen som är inne och sniffar på svenska bottnar. Då ställer man sig frågan om det är ryssen hos mig också? Ja, det får vi se när vi fått upp dem ur husses sunkiga damm.
Av utformningen att döma, kan det vara IS som ligger bakom. Varför annars en dromedar? Men det kan också vara någon som vill att jag ska tro att det är IS. Ett villospår! Vem skulle vilja det?
Då blir det troliga att det är en sammanblandning av CIA, Mosad och ryska FSV. Kanske tillsammans med lite andra obskyra verksamheter, till exempel AIK och Djurgården.
I vilket fall som helst är de fast nu. Bara vi får upp dem, ska jag demonstrera mina förhörsmetoder. Mer avslöjar jag inte nu.
Eller är det kanske så att det rör sig om dammodjur?
Vad det än är, så blir det synd om dem. Nästan lika synd om som det är om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. befälhavare

NATTSPANING Helt plötsligt blev husses sunkiga damm högintressant ur spaningssynpunkt. Med starka strålkastare (ficklampa från Biltema), spanade jag efter vad som kunde dölja sig i dammens bruna vatten. Nej, det är inte spårljusgranater. Det är regn.

INSATSSTYRKA Vid gryningen var min tappra insatsstyrka på plats. Det var plastankan och den alltid lika käcka lottan Barbie. Ankan skulle slå larm om den såg fiender. Den silikonstinna Barbie skulle locka upp de elaka fiendesoldaterna – om de nu fanns där.

BEVIS I skuggan av min marins modernaste fartyg. T42, ser du tydligt vad som gömmer sig på botten. En dromedar! Detta är ISIS?

FULLA Detta är den fulla styrkan som omringat dammen. Det moderna krigsfartyget, den käcka lottan Barbie och den kraftfulle befälhavaren Sverker. Bäva månde den som har onda avsikter.

UNDERVATTENSBILD Mer tagna med fingrarna i syltburken än så här, kan man inte bli. Du ser själv, att det inte bara är en undervattensdromedar. Fienden har skickat en sköldpadda också. Är detta en förberedelse för in invasion av min tomt?

2 kommentarer:

  1. Det känns tryggt Sverker att du spanar, jag undrar dock om det är du eller husse som leker med Barbie?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barbie tjänstgjorde som käck lotta idag. Annars är det min Agnes som har massa Barbie och Ken i en låda. Hon är nämligen så bortskämd.

      Radera