9 september 2014

Tjuvåkande hund haffad av polisen

KLANTIG Jag förstår inte varför denna sibirian husky ser så mallig ut. Jag förstår inte heller varför Aftonbladet skrev om den klantiga hunden. Det hade varit bättre att de hade haft en artikel om mig, som det är så synd om.

I Aftonbladet fanns det en artikel att läsa, som de hade stulit från Dagens Nyheter. Vad det var för märkligt med denna hund, som hade tjuvåkt och villat bort sig i kollektivtrafiken begriper jag inte. Det hade varit bra om rubriken hade stämt överrens med verkligheten. Nu presenteras ju den korkade hunden som en hjälte.

”Ensam hund tog bussen hem” stod det som felaktig rubrik. Hade redigeraren bemödat sig med att läsa artikeln, som hans kollegor mödosamt skrivit, så hade det stått något annat. Jag tycker att en lämpligare rubrik hade varit ”Tjuvåkande hund vilse – blev tagen av polisen”.
Uppenbarligen visste hunden var den fanns när den så småningom masade sig av bussen. Nej då inte alls. När den kom till hållplatsen blev den först övermannad av en vakt, för att sedan bli tagen av polisen, fastän det inte var en polishund.
När jag åker kollektivt med min bil, så vet jag var jag ska kliva på och jag vet var jag ska av. Det behövs inga poliser där inte.
Evan och Emily kan åka buss ända borta i USA, utan att polisen blandar sig i.
Nej det vore bättre att Aftonbladet och Dagens Nyheter använde sitt spaltutrymme till väsentligheter, istället för att outa en tjuvåkande hund.
En fyllig artikel om en stilig västgötaspets vid namn Sverker som det är synd om, det skulle vara väsentligt och höja statusen på dessa tidningar.


Hej så länge
Sverker

Leg. kollektivåkare

DUKTIGA Evan och Emily kan minsann gå på bussen där de ska och de går av den där de ska också. Det behövs inga poliser för att få dem hitta vare sig till skolan eller hem till deras hus.

RÄTT Först när min Agnes, eller husse, håller upp dörren för mig går jag in i bilen. Jag rusar inte in och sätter mig så fort jag ser en öppen dörr.

KOLLEKTIVTRAFIKEN Jag framför den kollektivtrafik som står till buds här hemma. (Hur det kommer att gå efter valet vet jag inte. Ett parti tycker ju att man bara ska få åka tunnelbana. Hinner den bli klar i slutet av veckan?) I vilket fall som helst, så tjuvåker jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar