2 augusti 2014

Äntligen kan hemligheten avslöjas

TRE Räkna biffarna som ligger på grillen du. En till min Per, en till min husse och en till Sverker. Det är vad man gärna vill tro, men hur gick det?

Det var till min Per jag skulle åka till igår eftersom han hade namnsdag. Bara för att det skulle bli en överraskning, så kunde jag ju inte säga något i förväg. Men nu kan hemligheten avslöjas.

Efter en lång och äventyrlig (vi passerade Mjölby) resa, kom vi till min Per i Mantorp. Vi var utrustade med tårta och grädde. Den var god.
Per var utrustad med köttstycken och potatis och grönsaker och sallad. Köttet var godast. Jag fick kött av min Per. Husse snålade som alltid.
Lucy låg som vanligt och tryckte under soffan i TV-rummet. Hon är livrädd att husse ska henne tillbaka till oss. Självklart vill hon inte lämna min Per. Det skulle inte jag göra heller, om jag fick chansen att stanna.
Fast å andra sidan behöver ju min husse någon med en fast tass som ser efter honom.

Hej så länge
Sverker

Leg. uppvaktare

LOVANDE När min Per börjar skära upp sin biff i småbitar, då vet jag vad som väntas. Biff till Sverker, är vad det betyder.

RÄTT Vad var det jag sade? Naturligtvis hade jag rätt. Min Per kan man alltid lita på. Tänk att det alltid blir en rejäl fördisk hos min Per, men aldrig hos min husse.

ONÖDIGT Om nu den franska kattan under soffan inte vill äta upp sin mat, varför då sätta upp den på bordet? Det tycker jag är en onödig åtgärd. Jag hade lätt kunna tömma det fatet.

KVAR Jodå, Lucy, den före detta franska kattan och gatflickan från Toulouse, låg fortfarande kvar under soffan. Nu har hon legat där en månad snart.

PROMENAD Det är mycket bättre att gå ut med min Per än min husse. När jag går med min Per, så får jag undersöka allt som är värt att undersöka. När jag går med min husse så rycker han i kopplet på ett väldigt irriterande sätt.

MÖTE Under vår promenad så mötte vi den här krabaten. Ganska ointressant typ tycker jag, men min husse tyckte tydligen att man skulle ta en bild.

En ny hemlighet jag inte avslöjar


ÄVENTYR Snart ska jag ut och åka bil igen. Det är om bara några timmar. Vart jag ska åka, tänker jag inte avslöja, men det ser ut så här ungefär. Jag tänker inte heller avslöja vem jag ska möta. Jag kan säga så mycket som att hon har varit i Frankrike i en månad med sin kusin och att hon är intresserad av djur i diken. Hennes, det är en hon, namn börjar på A och slutar på S. Nu säger jag inte mer eftersom allt måste hållas hemligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar