29 juli 2014

Vädret lockade oss till Ola i Väderstad

OLA Ola i sin nya lokal. Om man skäller i grejen till vänster, så kan det låta mycket mer. Det går också att spela in och ha det på skiva. Vem som helst kan komma och spela in själv, om man bara pratar med Ola först. Hade jag Sverkerskall inspelat, kunde det avlasta mig att vakta huset.

Igår var det väldigt mycket väder. Sålunda var termometrarna nästan fulla. De visade över 30. Så de rann nästan över.
Om det är så mycket väder, så kan det vara lämpligt att åka till Väderstad. Där bor Ola och Ewa, så då kan man glädja dem med ett besök också.


Resan ända till Väderstad gick utmärkt. Bilen var behagligt kall, men jag längtade förstås efter att få komma fram.
När vi kom till Ola, så visade det sig att jag hade fått en egen vattenskål. Det uppskattades mycket. Hönsen, jag hade sett fram emot att valla, hade träffat en räv, så de fanns inte kvar. Så kan det gå till i Väderstad.
Först tittade vi på Olas nya fina lokal, där man kan spela in, ha pub, fotograferas, festa eller kanske ha en liten allsångskväll. Vad vet jag. Till skillnad från husse, så är Ola väldigt duktig och händig.
Fast en stor miss hade han gjort. Han hade köpt fikabröd, men inte till mig. Tror han inte att jag hade orkat med lite godsaker?
Husse och Ola satt och språkade länge och väl. Vi avslutade besöket med att titta i Olas butik. Där kan man köpa gitarrer, trummor, trumpeter, pianon och massa annat det går att spela på. Dock fanns det inget euphonium, vilket gjorde min husse besviken.
Ola var dessutom vänlig nog att spela och sjunga för mig. Det gör aldrig vare sig min husse eller min Agnes.
Fast Lucy fräste åt mig en gång första gången jag träffade henne.

Hej så länge
Sverker

Leg. besökare

ORÄTTVIST I Väderstad finns ett fint konditori, som har vunnit massa priser. Där hade Ola köpt säkert gott bröd, men bara till sig själv och husse. Stackars Sverker blev utan, när husse satt och njöt.

EWA Ewa gick precis när vi kom. Hon skulle ut och åka tåg. Det tycker jag hon är värd. Hon är nämligen tågvärd. Först hade hon satt fram en vattenskål till mig. Det var snällt och omtänksamt.

HUMLOR Bland Olas lavendel finns det massor med humlor och en och annan fjäril. Ola och jag beskådade de små flygande sakerna, fast på bilden ser du bara Ola och lavendel.

SÅNG När vi var inne i Olas affär, Florhed.se heter den, så sjöng Ola för mig. Dock framförde han inte den visan som handlar om mig (Du är den vackraste jag vet), men han hittade på en egen sång bara till mig. Det var snällt. Den var så bra så jag hoppade i takt. Det är därför jag är suddig på bilden.

PIANO Ola har massor med pianon också. Han var snäll nog att demonstrera för mig hur de låter. Det lät bra, även om det lät lite tyst. Förr lät pianona mer, kom jag ihåg.

2 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte29 juli 2014 kl. 17:58

    Du börjar väl inte bli lomhörd Sverker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse påstår det, men jag tror att han bara mimar när han pratar med mig.

      Radera