25 juni 2014

Bara ett halvår kvar till jul

JULSTÄMNING Mer jul än så här kan det inte bli. En Sverker som ligger och vaktar familjens kulklappar. Särskilt de som luktar gott är intressanta.

Nu när jag har klarat av min födelsedag med alla tillhörande presenter, så känns det lite tomt. Men sedan kom jag att tänka på att det bara är ett halvår kvar till jul. Visst ska det bli kul med julklappar, snö och mörker.

Julen är väldigt rolig, för då brukar vi samlas så många som möjligt. De senaste åren har vi varit hos min Per och Lucy. Det är inte bara trevligt sällskap, utan också julklappar till mig (och Lucy) för att inte tala om fördisken.
Aldrig är faten så välfyllda som julaftonens fördisk. Jag tror att de lägger upp lite extra till mig. Ja, hoppas det blir jul riktigt, riktigt snart.
Fast först ska jag klara av den ytterst viktiga Sverkerdagen den 4 november. Då bör jag få en namnsdagstårta.

Hej så länge
Sverker

Leg. julhund

JULKLAPPAR Det roligaste med julen är när jag får öppna mina paket. Förra året fick jag jättemånga julklappar. Per och Lucy var duktigast att hitta presenter åt mig.

JULMAT Det roligaste med julen är när jag får fördiska alla tallrikar. Det brukar vara mycket på dem. Inte för att jag blir mätt, men det är ju bra mycket bättre än inget. Lucy får också julmat.

JULSÅNGER Det roligaste med julen är när jag får höra alla skojiga julsånger. ”Räven raskar över isen” har jag faktiskt sett utanför mig. Fast det var två rävar och de sjöng inte.

JULVÄG Det roligaste med julen är när jag får gå på riktiga julvägar i ett jullandskap. Det är lättare att hitta, om man bara följer snövallarna. Sen är det roligt att se när husse skottar.

2 kommentarer:

  1. God Jul önskar jag dig lite såhär i förskott! Jag tror att vi firar jul med anledning av Kalle Anka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och God Jul till dig också. Jag tror också Kalle Anka. Kanske.

      Radera