16 april 2014

Ensam, övergiven och kränkt i bilen

ENSAM Vem lämnades ensam i bilen? Jo, det var allt stackars Sverker det. Varför? Jo, för att min husse och Eloise skulle larva sig med en ful bondkatt.

Jag har blivit utsatt för ett fruktansvärt svek. Du skulle aldrig tro det, om det inte var så att jag hade bilder. Men det har jag. Det är nu läge att tycka riktigt synd om mig.

I förgår var vi ute och åkte bil. Vi åkte till Heda, där farfar ligger begravd. Där ligger också Eloises svärföräldrar begravna.
Vi började dock med att plocka lite vårblommor hemma under min ledning. Det skulle ju bli fint på graven, tyckte vi alla.
Sedan kom vi fram.
– Sverker får stanna i bilen. Jag glömde att ta med mig koppel.
Det var exakt vad min husse sade. Sedan när behöver jag ett koppel? Och varför just nu?
När jag såg bilderna begrep jag husses onda tilltag att lämna mitt koppel hemma. Det kom en ful bondkatt traskandes till kyrkogårde. Både Eloise och min husse fraterniserade sig (=larvade sig) med den säkert nedgödslade katten. Under tiden satt jag ensam i bilen. Dessutom gick katten på min farfars grav, fastän det bara är jag som får gå där.
Jag har nog aldrig blivit så sviken och kränkt förut.

Hej så länge
Sverker

Leg. förrådd

USCH Ser du hur katten larvar sig, bara för att Eloise skulle klappa den? Är det inte hemskt att se så säg? Bland det värsta jag sett!

FÖRBJUDET Den här katten vet tydligen inte om att man inte ska stampa runt på gravar. Sådana är de säkert, katterna i Heda. Fy säger jag.

OTÄCKT Detta är nog den otäckaste bild jag har sett. Ser du vad som ligger på min husses axel? Jo, en ful, ful bondkatt. Jag kände nog lukten av den när husse kom tillbaka till Sverker Fast jag hade aldrig trott att husse kunde svika sin västgötaspets så, om inte Eloise hade tagit denna bild med sin telefon, hade jag tagit det som elakt förtal. .

4 kommentarer:

  1. Stackars Sverker jag tycker verkligen hemskt mycket synd om dig, du borde få nåt riktigt smaskigt som kompensation!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick lite tårta idag. Men det var lite. Väldigt lite faktiskt.

      Radera
  2. Fy så hemskt, nästan oförlåtligt......men kanske lite falukorv så.... / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jag var värd mycket falukorv. Men inte. Jag skulle inte bli förvånad om katten stoppades med korv.

      Radera