1 mars 2014

Stryk fostrar hopplösa barn

DRAMATISKT Denna bild är suddig, bara för att den ska se dramatisk ut. Vad som händer på bilden är att slyngeln Massimo försöker bestiga mig. Berg kan man bestiga, men inte mig.

I morgon ska jag vara barnvakt åt den ouppfostrade taxen Massimo. Det är husses syster som är matte åt den odrägliga hunden. Det är jättejobbigt att träffa honom. Han kan nämligen inte leka som andra hundar. Han bara snuskar sig.

Jag har inget emot att han är sådan. Men för den skull behöver han inte försöka med mig hela tiden. Jag har sagt till ett antal gånger, att han ska försöka hitta någon likasinnad. Jag är nämligen inte alls likasinnad.
Jag har sagt ifrån många gånger och till och med på skarpen. Fortsätter han så åker han på stryk. Vi får se hur det går i morgon. Jag får väl undvika att vända baken till.

Jag har rekommenderat honom nätet där han kan leta. Eller varför inte sätta in en annons:

Spinkig, ful och ouppfostrad hundpojke söker likasinnad hundpojke för mysiga stunder.
Svar till sign ”Fulast i Tranås”

Jag tänker inte svara på den annonsen. Men vem vet, det kanske finns någon annan.

Hej så länge
Sverker

Leg. barnvakt

INSTÄLLSAM När Massimos matte, husses syster, ropade fy till det vedervärdiga barnet, sprang han genast till henne och fjantade sig. Husses syster är den som står med glaset i högsta hugg. Det är getmjölk i glaset.

VAKSAM Det går inte att lita på den här taxen. Han kan nosa vänligt på nosen, men sekunden efteråt har man honom på ryggen.

SIKTAR Så där ja. Nu har han ställt in siktet på min vackra bak. Sedan dröjer det inte länge förrän jag känner den snuskiga taxen på ryggen. Det hade ju varit fullt förståligt, om jag hade varit en tik. Då hade det till och med varit berömvärt.

7 kommentarer:

  1. Det är då för väl att du håller på dig Sverker/Nils-Ingemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag morrar när han är dum. Men han fattar inte att jag är lätt irriterad.

      Radera
  2. Simon Pudels matte1 mars 2014 kl. 16:38

    Där blir inga valpar gjorda.

    SvaraRadera
  3. Haha det är väl inte så konstigt egentligen Sverker, du som är såå snygg och stilig och manlig, om nu grabben är homo- eller bisexuell så förstår jag att han är tänd på dig! Men du försa dig faktiskt i detta inlägg, du tycker inte alls att husse är fulast i Tranås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Jo, det är klart att jag förstår hans dragning till mig, men jag är inte sådan. Detta har jag gjort klart för honom, men han fattar inte.
    Han är bara temporärt boende i Tranås. Egentligen bor han i en liten by i Dalsland. Där är han den vackraste.

    SvaraRadera