24 februari 2014

Hundmannen – sista striden

STILIKONEN Såväl min Agnes som jag tycker att husse har valt en dålig stilikon. Stig-Anders Svensson må vara både snäll och känd, men jag tycker att husse ska försöka likna någon annan mer stilig man. Han får ju inte avvika för mycket från mig.

Innan mitt djuridiska ombud Agnes och jag ska dra igång skadeståndsprocesserna mot min ovårdade lufs till husse, så ska vi försöka snygga till honom lite. Det finns ju en viss risk att vi hamnar på samma bild i tidningarna. Både min Agnes och jag skulle skämmas då.

Det är knappast troligt att han frivilligt låter sig hyfsas. Men vi har häcksaxen redo för ett angrepp på hans hår och skägg.
Att ha Hästmannen som en stilikon är ett klart dåligt val. Tarzan skulle vara bra mycket bättre. Eller Clark Gable.
I vilket fall som helst ska min Agnes och jag försöka lura honom. Vintern är ju slut, och då behöver man inte så mycket hår. Själv har jag tankar om att börja fälla vinterpälsen, för att glädja dammsugaren.
Kommer jag och min Agnes att lyckas i vårt uppsåt? Se morgondagens spännande fortsättning på Husses sista strid.

Hej så länge
Sverker

Leg. stilexpert

SKÄMMIGT Även om det inte är allt för mycket folk som går här, så finns det en risk att man kan möta någon. Hur skämmigt är inte det, tror du? Jag är väldigt mån om mitt yttre och sedan behöva gå jämte en lufs.

BAKOM Kan jag ha husse utan koppel, så går jag gärna efter honom. Dels håller jag ordning på honom och dels kan jag dyka in i skogen om vi skulle möta någon. Jag vill ju inte gärna sammankopplas med min husse.

SKÄRPNING Jag skällde ut min husse ordentligt när vi var ute och gick idag. Min Agnes var inte sen att haka på. Får man se ut hur som helst om man har en västgötaspets?

2 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte24 februari 2014 kl. 14:22

    Se det som att han har goda förutsättningar att jobba som tomte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han behöver ju varken skaffa lösskägg eller löshår. Bara en röd luva och julklappar att dela ut till mig.

      Radera