4 februari 2014

Korruptionen en skam för Sverige

PISSA Att sköta korruptionen så dåligt, så vi kommer näst, näst sist i Europa är en skam för Sverige. Det är som att pissa på vår stolta historia. På vikingarnas tid tog vi vad vi ville ha. Nu tar vi inte ens emot hederliga mutor.

Då har det hänt igen. I ännu en internationell undersökning placerar sig Sverige på de sista platserna. Hur länge ska detta få fortsätta? Vad gör politikerna? Vad gör jag?

Vi har knappt återhämtat oss från PISA-rapporten, där Sverige knappast rosade marknaden. Det fick fart på den politiska debatten, där det konstaterades att de låga resultaten berodde på Alliansens och Socialdemokraternas urusla skolpolitik.
Det ska bli spännande att se hur politikerna ser orsakerna till bottenresultatet i den senaste rapporten; korruptionen i EU. Sverige hamnar där på en tredjeplats från slutet. Sämre än oss är bara Danmark och Finland.
Att vi snabbt ska kunna komma upp i samma nivå som Grekland och Spanien, är väl inte att hoppas på. Det är en lång och svår väg att vandra. Men vi kan alla dra vårt strå till stacken.
Jag drar mig inte för att arbeta för att förbättra statistiken till nästa undersökning. Hur stort strået blir beror på dig. Jag vill härmed kungöra att jag är mottaglig för alla former av mutor. Jag kan i min blogg ha just dina synpunkter och åsikter i nästan vilket ämne som helst. Bara du betalar bra.
Låt mitt strå växa till en stock!

Hej så länge
Sverker

Leg. mutkolv

SKAMLIGT Den senaste rapporten är en skam för Sverige. Fastän Göteborgs politiker och tjänstemän gjort sitt bästa, så hamnar vi bland de tre sista.

SPORT Till och med svenska fotbollsdomare är svårmutade. Vissa spelare har dock förgått med gott exempel, för att få lite bättre spelvinster.

EXAMEN Tror du att du kan köpa dig en examen vid svenska universitet? Inte! Min Agnes är tvungen att läsa om djur i diken även när hon är hemma hos mig. Tänk så mycket enklare det hade varit om min husse bara betalat in lite pengar till en examen, så hon hade kunnat börja arbeta direkt.

LÄMPLIGT Lite exempel på lämpliga mutor till mig. Tuggben kan man inte få för många av. Pengar går att omvandla till både tuggben och godis.
BILD SEDLAR: http://www.fotoakuten.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar