27 december 2013

Lucy skryter över sina nya fåtöljer

FÄLTKONTROLL På fältet utanför mitt hus kan det ibland skutta runt harar. Det kan också vara några rådjur som spatserar där och äter lite förstrött. Men det är framför allt den stora svarta katten, jag måste hålla kontroll på.

På grund av min oerhörda godhet, har jag lånat ut min blogg idag. Det är till den skrytsamma kattan, den före detta gatflickan i Toulouse, Lucy. Hon vill gärna berätta (=skryta) om sina (=min Pers) nya fåtöljer. Hon tror nämligen att min Per har köpt fåtöljerna till henne. Jag vet att han köpte dem för att jag ska kunna ligga bekvämare när jag är på besök.
I vilket fall som helst, så här skriver Lucy.


Hej så länge
Sverker

Leg. snäll

Kära läsare
Jag förstår att det blir extra många klick på den löjliga västgötaspetsens blogg när jag skriver.
Idag ska jag berätta hur snäll min nya husse är. Han har köpt fyra nya fåtöljer till mig, istället för de gamla han hade.

Fördelen med de nya fåtöljerna:
1. Bättre utsikt mot grannhuset, där den svarta katten brukar gå.
2. Bättre utsikt mot fältet, där den svarta katten brukar gå.
3. Roligare hinderbana när jag vill ha motion.
4. Det följde med en kattpall där jag kan inspektera julklappar.

Sedan kan jag berätta att det har hänt andra saker också. Ett rött tygstycke har hamnat på mitt matbord. Där brukar min husse och jag sitta och äta. Han sitter på en stol och jag sitter på min blåa kudde. Kudden försvann samtidigt som duken kom på.
Fast du behöver inte vara orolig. Min blåa kudde har kommit tillbaka.
Sedan har jag fått julklappar också. Av Sverker fick jag ett fågelbord och en talgbollsautomat. Det är meningen att de ska locka till sig fåglar. Det ska bli kul att fånga.

God fortsättning till alla mina vänner
LUCY

Vacker fransyska

GRANNKONTROLL Den stora svarta katten kan dyka upp hos mina grannar. Mest är det barn som finns där. I somras gick Sverker olovandes in och tiggde hos grannarna när de åt i trädgården.

KATTPALL Med fåtöljerna medföljde det en kattpall. Min husse påstår att det är en fotpall, men jag vet nog. En ypperlig pall att ligga på om man ska vakta julklappar.

TYGSTYCKE Min fina blåa kudde försvann från mitt matbord. Istället kom ett rött tygstycke. Skulle jag våga hoppa ner på tyget?

LEKSAKER På tygstycket hade min husse lagt leksaksben till mig. Dessvärre visade det sig att det var små tuggben till den malliga västgötaspetsen. Men jag fick andra leksaker.

DUM Den något korkade västgötaspetsen gömde sina tuggben, så att inte jag skulle hitta dem. Fast rött ben i röd fåtölj är lite smart. Jag hittade benet ändå. Nu har jag en leksak till.

JULKLAPP På den här bilden, som smygtogs av mig när jag vilade ögonen, kan du se julklappen jag fick av Sverker. Ser du fågelbordet som står på trädäcket? Där ska det samlas fåglar, som jag ska fånga.

4 kommentarer:

  1. Väldigt snällt av Dig Sverker att låna ut din blogg till Lucy, som tycks ha blivit en aning mallig sedan hon flyttade hem till Per. Påminn henne gärna om varifrån hon kommer. Det är samma sak med en del människor, de glömmer totalt sitt förflutna och sätternäsan i vädret. Vi har alla samma värde (och du Sverker kanske lite mer - i alla fall för husse). /E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad jag anser. Vi är alla lika. Jag är för total jämställdhet, så länge jag får vara lite mer jämställd än alla andra.

      Radera
  2. Inte lite fräckt att gräva fram och stjäla ditt ben!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte jag hade gömt det så väldigt bra. Men det fanns andra ben hon inte hittade. Det finns två kvar på hemliga ställen (=TV-soffan i min Pers hörna och ute precis runt hörnet invid huset.)

      Radera