20 november 2013

Tråkigt blev tråkigare

UTSIKTSFÖRSTÖRARE När husse ska vädra mina sängkläder, så förstör han alltid utsikten. Ska det vara så svårt att lämna en liten springa åt mig. Eftersom räcket är för högt, så ser jag ingen. Lucy hoppade upp på räcket, fastän man inte får det.

När husse och jag slog på TV:n idag på morgonen, så förstod jag genast att det hade hänt en fruktansvärd katastrof. Hela Sverige är skakat och världen lider nog med oss. Indonesien är som bortglömt. Det har faktiskt hänt värre saker på hemmaplan, eller rättare sagt på planen på Friends arena.

Annat var det förr i tiden. Ta till exempel igår. Då handlade alla nyheter om hur vi skulle spöa skiten ur de små löjliga portugiserna. Något måste ha gått fel.
– Nu kom jag ur stämning. Vi får hitta på något roligt idag istället, så vi kan trösta oss, sade husse där han satt och spillde kaffe i sängen.
– Förresten, vi måste nog städa.
Skulle det vara roligare? Exempel på roligare är ut och gå, åka bil, äta, och leka. Men inte städa.
Men det blev städa som vann. Inte för det behövdes, då vi gjorde det för bara ett par veckor sedan. Det verkar som husse tror att vi är några städapor.
Jag undrade varför det var ett MÅSTE att städa just idag.
– Du får se ikväll Sverker, sade min husse lite underfundigt.

Hej så länge
Sverker

Leg. städare

OSKYLDIG Nej, jag tänkte inte ta något från bordet. Varför skulle jag göra det, jag får ju inte stjäla. Dessutom fick jag benet av min resursfamilj på min namnsdag. Jag vill bara påpeka att bullarna som låg där för länge sedan, försvann alldeles själva. Det gäller godiset också. Lite snopet att bli påkommen, kan jag dock tycka.

SOPA ”Vi sopar först, så vi inte fyller dammsugarpåsen med ditt hår”, sade husse anklagande till mig. Mitt hår? Det är husse som fäller. Och om det är så att du undrar: benet jag tuggar på trillade ner från bordet alldeles själv när inte husse såg. Klart jag var tvungen att ta hand om det.

PISKADE Min husse har piskat mattorna. Det såg ut som ett ånglok när dammen lämnade mattorna. Dessutom hade min husse fällt massor med hår på dem. Det är jobbigt att ha honom inomhus. Men nu tycker jag att de ser fina ut. Bara vi har torkat golvet, så lägger vi in dem igen.

4 kommentarer:

  1. Vilket sjå du har med mattor och ben och bullar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bullarna var inte idag. De var jag tvungen att ta hand om för flera månader sedan, efter de hade trillat på golvet. Eftersom det var fyra stycken flög nog några iväg.

      Radera
  2. Städades det fram några bortglömda tuggben måntro? / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev tvungen att gömma om ett. Det låg i min säng. Nu ligger det på hemligt ställe (=under lite tvätt i tvättstugan) i ett hemligt rum. Men var? Det berättar jag inte.

      Radera