10 september 2013

Flygning från marken för flygrädda

LANDNING Att starta ett flygplan är lite svårt. Att flyga det kan också vara svårt. Att landa det är väldigt enkelt. Vill man att det ska landa på flygfältet och dessutom inte gå sönder, är det väldigt, väldigt svårt. Det här planet landar som man ska.

Om du kommer hem till mig så kan du få titta i husses garage. Där hänger det massa små flygplan. De är radiostyrda, säger husse. Jag har aldrig sett honom flyga, men i söndags skulle vi åka och titta på andra som flög.

När vi kom till modellflygfältet, så fanns där massor med folk och massor med flygplan. Men alla flygplanen var små. Inte ens jag hade fått plats i dem.
Husse tog massa bilder av mig när jag inspekterade farkosterna, men alla blev misslyckade. Han hade samma inställningar på kameran som han hade när han smygfotograferade mig när jag sov (1/20 sek och ISO6400) i bländande solsken. Jag tar med en så du kan se hur de blev. Sen glömde han att ta om dem.
Ett par vettiga bilder blev det, efter han hade ändrat inställningarna på kameran.
Så kan det gå om man är för fin att använda auto.
Det enda som var riktigt spännande på flygdagen var stället de sålde korv på. Jag fick ingen korv. Inte ens en liten, liten bit.

Hej så länge
Sverker

Leg. flygspecialist

KASS Meningen var att det skulle bli lite trevliga bilder på mig och små flygplan. Min fotograf schabblade bort den möjligheten. Efter diverse räddningsförsök i Photoshop, var det här det bästa det gick att få. Är detta månne den sämsta bilden någonsin på min blogg?

HELIKOPTER Vuxenleksaker kan bli ganska dyra. Den här stora helikoptern har en riktig reamotor, precis som förebilden. Den kostar lite. Sedan kostar byggsatsen också. Naturligtvis tillkommer det radio, servon, gyron och sådant. Tillsamman har denna leksak kostat ägaren och piloten Alf Ek 120.000 kronor. Tänk så många tuggben det hade räckt till!

2 kommentarer:

  1. Är inte din husse proffsfotograf?

    P S Grattis till din resursminihusse!

    SvaraRadera