21 juli 2013

Den dumma katten har missuppfattat allt

SKUGGPLATS Om det händelsevis står en skottkärra i trädgården, så tror katten att den bara är till för att skaffa henne skugga. Sådan är hon.

Det bor en osedvanligt självcentrerad katt i Mantorp. Hon heter Lucy och är en före detta fransk gatflicka. Hon tror att hela världen kretsar runt henne, när den i själva verket kretsar runt mig. Nu tror hon att hon ska få en egen lekplats.

Husse sliter lite. Per sliter mycket. Jag, Sverker, sliter alldeles hemskt fantastiskt mycket. Vi bygger i värmen. (Mer om det senare.)
När Lucy fick se vårt fina byggprojekt utbrast hon malligt:
– Oh, tres bien (=skitbra). En alldeles egen lekpark till mig.
Hon provade den framlänges och baklänges, hit och dit. Som tur var så fotograferade min Per henne, så du kan se hur fånig hon var.
– Jag skulle nog vilja ha lite en klätterställning på höjden också. Annars får den väl duga i brist på annat.
Sådan är hon. Krävande och bortskämd.
Jag kan bara säga att hon kommer att bli besviken.

Hej så länge
Sverker

Leg. byggledare

SMYGA Lucy provar att smyga bakom lite brädor. Ha, säger jag, snart kan man inte göra det.

HINDERBANA Kul att gå över brädor, tycker den malliga katten, som bara vågar visa sig när husse inte syns.

BRÄDKONTROLLANT Hon ska inte tro att hon kan kontrollera brädorna. Det har jag redan gjort. En del är sneda, för jag var inte med vid inköpet.

KANALER Nu leker Lucy kanalbåt. Hon har kanske sett en kanalbat, men det är jag som har åkt kanalbåt. Dessutom ska det finnas vatten i kanalerna.

2 kommentarer:

  1. Vet en katta som kommer bli besviken! Projektet är misstänkt likt ett blivande tr___ck. Inget för en f d fransyska att gömma sig i! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger varken ja eller nej, men kattan blir besviken.

      Radera