21 juni 2013

Jag önskar alla beundrare en glad midsommar

KRANS En synnerligen fånig och obekväm sak är att man ska ha en krans på huvudet. Om den var gjord av godis, så skulle jag inte säga så mycket. Dessvärre är den gjord av blommor. Fast visst blir jag vacker?

Det är midsommarafton och dessutom årets längsta dag. Vill du veta precis, så är dagen 18 timmar och 17 minuter lång här hemma hos mig.
På midsommar så firar man med blommor här och där.
Om du undrar hur jag ska fira, så får du läsa om det i morgon.
Ha nu en trevlig midsommar med många små grodor.


Hej så länge
Sverker

Leg. midsommarfirare

STÅNG En midsommarstång ska man ha på midsommar. Ibland en liten, som på bilden, eller också en jättestor som på Hätteudde.

GRAVSMYCKNING Vi var i Heda igår och satte midsommarblommor på farfars grav. Farfar är husses pappa och hans mamma finns där också.

ÄLSKLINGSBLOMMOR De finaste blommor farfar visste var blåklint. Därför plockade vi blåklint vid en åkerkant i närheten. Visst blev det fint?

11 kommentarer:

  1. Åh, vad fin och ståtlig du är i midsommarkrans!! Glad midsommar på dig också Sverker! :)

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar Sverker!

    SvaraRadera
  3. Glad och framförallt God Midsommar önskar jag världens vackraste och smartaste Sverker.

    SvaraRadera
  4. Önskar dig detsamma du är jättefin i din blomsterkrans! Puss på dig :-)

    SvaraRadera
  5. Du är alltid stilig Sverker. Med din blomsterkrona ser du rent majestätiskt magnifik ut!
    Hoppas du får en fin midsommar.

    SvaraRadera
  6. Glad midsommar finaste Sverker. Hälsa husse och hoppas att även han fått en krans på huvudet./E-beth

    SvaraRadera
  7. Trevlig midsommar önskar jag o Elliot till dig och husse.Vi kanske ses nästa vecka.Jag ringer din husse.

    SvaraRadera
  8. Glad midsommar stiliga Sverker önskar Siri(västgötatös)

    SvaraRadera
  9. Glad midsommar SnyggSverker! / Lu

    SvaraRadera
  10. Du är jättejättefin i din blomsterkrans Sverker! Men jag kan förstå att du hellre hade velat ha en mer ätbar krans. Tipsa husse om att man kan göra väldigt fina och goda kransar genom att trä upp köttbullar och prinskorvar på ett snöre! Ha en fortsatt riktigt härlig midsommar!

    SvaraRadera
  11. Älskade lilla Sverker! -Du är vacker som en falukorv, vänlig som en grilldoft(!) finaste i hela världen (näst efter mitt människobarnbarn)

    Ha en fortsatt trevlig helg! Kram!!

    SvaraRadera