18 juni 2013

Förbud mot tiggeri i Tranås

FÖRBUD Ett utkast till den skylt som husse hade tänkt sätta upp i alla hörn och kanter på min tomt och i alla rum i mitt hus. Nu gick det ju inte som han hade planerat. Det skulle nästan bli lika många skyltar som på Storgatan.

Det är inte alltid bra att läsa tidningar och titta på tv. Husse lät sig inspireras av Oslo, som skulle införa tiggeriförbud här och var.
Nu fick han för sig att det skulle bli tiggeriförbud i vissa zoner i mitt hus och i hela min trädgård.


Husse förslog att det skulle bli tiggeriförbud utom i toaletterna på våning två och tre.
När jag fick reda på detta förslag, så påpekade jag att vi faktiskt lever i en demokrati. Det går inte att införa drastiska grundlagsändringar utom att först ha ett val. Husse, som anser sig vara en god demokrat, gick med på detta.
Jag ordnade ett snabbval som ägde rum just när husse befann sig i duschen. Detta innebar att jag fick 100% av alla röstena.
Som du förstår så föll husses förslag platt till marken. Fast jag ville inte göra honom helt besviken med en påföljande nedstämdhet. Nej han skulle få sina tiggeriförbudszoner.
Numera är det förbjudet för alla att tigga i alla utrymmen där det finns en toastol.

Hej så länge
Sverker

Leg. politiker

BEDJANDE Nu är det inte längre tillåtet att kasta bedjande blickar mot vattenkranen i denna toa. (Den på mellanvåningen.) Vill jag ha vatten, är det köket som gäller, eller husses sunkiga damm.

DUSCH Här är det strängt förbjudet att tigga. Det enda jag egentligen kan tigga om här, är att jag skulle duschas. Det är ju precis inget som jag vill – eller någonsin behöver.

2 kommentarer:

  1. Haha smart kupp Sverker! Husses förslag "back-fired"! Brukar husse tigga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han behöver inte tigga. Han räcker upp till kylskåpet.

      Radera