25 maj 2013

Pampig inledning på Tranåsveckan.

FÖRST Först och finast kommer Sverker i spetsen för Ungdomsblåset. Det är så det ska vara om det är extra högtidligt, vilket det var idag. Pampigare än så här kan det inte bli.

Just den dag inleds Tranåsveckan. Det är då det går att roa sig på många sätt under en hel vecka. Idag var det också långlördag i affärerna, vilket märkligt nog sammanfaller med den dagen då de flesta har fått lön.
Naturligtvis åkte jag in och kontrollerade att allt var i ordning för festligheterna. Sanningen och säga hände inte så mycket på stan, men det var mycket folk.
Det visades exempel på olika stolleprov också. Dansa Zumba gjorde ett gäng unga flickor, som ville trötta ut sig och få hörselskador.
Det värsta utav dagens stolleprov svarade de för som cyklar Sommen runt, fast de hade inte börjat komma i mål än. Har de inte upptäckt att det går fortare och smidigare med bil?
Mitt emot Stadshuset har det rests en tältstad. Där ska det bli både det ena och det andra. Någon sade att Saade ska komma dit. Sen blir det lite käcka föreläsningar under veckan för stadens intellektuella överklass (=de som tjänar mycket pengar och har läst en bok (=taxeringskalendern)).
Som vanligt fick jag skämmas för husse. Han köpte en hatt.

Hej så länge
Sverker

Leg. veckobesökare

ZUMBA Det här verkar vara ett bra sätt att få lite motion, samtidigt som man skaffar sig hörselskador med hjälp av enformig musik. Jag vänder ryggen till.

TOMT Här ska det bli full fart, men hur vet jag inte. Jag är inte kontaktad och det var ju inte precis tjo fadderittan när jag var där. Men vem vet, det kanske kommer kanske bli fart på farbrodern som går där och eventuellt får han sällskap av ett par till när det är dags för invigning.

2 kommentarer:

  1. Tjo vad det inte var livat i Tranås?

    SvaraRadera
  2. Men det var kanske bra kassaresultat i affärerna.

    SvaraRadera