4 april 2013

I dag skulle min kompis Egon ha fyllt 16 år

UNG Det här är Egon när han är ganska ung. Han har inte hunnit bli gråhårig än. Det blev han när han blev äldre. Visst var han fin?

Idag skulle min allra bästa vän Egon, ha fyllt 16 år. Tyvärr finns inte Egon längre ibland oss, men jag saknar honom ganska ofta.

Första gången jag träffade Egon, var samma dag som jag fick min Agnes. Man kan säga att jag fick två saker samma dag: en matte och en kompis. Det är sällan jag har haft en sådan tur.
När min husse och min Agnes var ute och åkte till USA och så, så bodde jag hos Egon. När min resursmatte och min resurshusse befann sig på resande fot på Nya Zeeland, så bodde Egon hemma hos mig. Vi hade så roligt.

För bara ett år sedan firade jag Egon rejält på hans 15-årsdag. Fast han ville inte köra moped, fastän han fick. Men han hade en väldigt trevlig fest, med många godsaker. Han fick dessutom fina presenter av mig.

Idag blir det ingen fest hemma hos Egon, men jag minns honom och saknar honom.

Hej så länge
Sverker

Leg. kompissaknare

PROMENAD En av de sista bilderna som togs av Egon. Vi var på våg ut i skogen på en promenad. Om Egon blev trött, så gick han bara hem. Oj vad vi letade efter honom en gång. Vet du var han fanns? Han satt utanför dörren hemma och väntade på mig.

VIDARE Nu har Egon gått vidare längs stigen (Ser du honom?) och jag får sitta kvar ensam på min utsiktssten. Det är inte lätt att mista vänner.

6 kommentarer:

  1. Egon var jättefin! Förstår att du saknar honom, Sverker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag letar efter honom då och då, men jag hittar inte honom.

      Radera
  2. Egon var nog den bästa kompisen du kunde ha. Snygg och fin var han också. Vi saknar att se honom på din blogg. / Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju Lucy som kompis ett tag, men hon var ett dåligt substitut. Dessutom stack hon ju till bättre mat.

      Radera
  3. Lille gubben, så fin han var. Förstår så väl att du saknar honom.
    Hoppas du kan trösta dig lite med att en så fin och snäll vovve säkert har det bra i sin hundhimmel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också, för han var alltid så snäll. Jag fick till och med hänga i hans öron när jag var litem utan att han sa något.

      Radera