6 oktober 2012

Ludvig ordnade min utsikt

UTEPLATS Från Agnes påbörjade, men inte färdiga, uteplats har jag numera en riktigt bra utsikt. För ett par dagar sedan såg jag bara gröna växter. Tänk vilken skillnad!

Se där! Äntligen har Sverkers husse fällt allt sly i trädgården, kanske du tänker om du går förbi mitt hus.
Ja, han är nog inte så slö i alla fall som den ståtliga västgötaspetsen påstår, funderar du säkert vidare.
Anser du att det är höjden av flit och ta en telefon och ringa till Ludvig, så har du alldeles rätt. Annars är det jag som har rätt – som vanligt.


Husse har inte gjort många knop i trädgården i sommar. Han har skyllt på att det är doktorn som har sagt att han inte får ta i. Den doktorn skulle jag allt gärna vilja träffa.
Följden av husses otroliga lathet blev att min trädgård sakta men säkert blev en djungel. Hade jag varit en apa hade jag säkert varit överlycklig. Men nu är det så att jag är en västgötaspets, och ska jag se något så får inte vegetationen vara varken tät eller hög.
Men igår så kom Luvig och sågade av djungeln i vardande med sin röjsåg. Nu ska bara allt bort och sedan blir det så fint, så fint.
Röjningen har inneburet två fördelar:
1. Jag har en stilig utsikt från ställen där jag tidigare bara såg buskar.
2. Lucy har knappt något ställe att gömma sig på och inget regnskydd.

Hej så länge
Sverker

Leg. hortonom

LUDVIG Jag hjälper Ludvig att sätta på röjskivan på röjsågen. Det hade nog inte varit så lätt, om inte jag hade erbjudit mina tjänster.

LUCY Ser du kattan hur besviken hon ser ut? Tidigare kunde hon gömma sig under de fallna buskarna och dessutom få regnskydd. Men det säger jag bara, har man flyttat till Sverige och hem till mig, så får man uppskatta klimatet och gilla läget.

HASSELBUSKE Nu ser jag till och med sjön om jag står under hasselbusken. Ser du fågelmataren? Den ska husse sätta upp utanför fönstret för han tror att Lucu tycker om att vara fågelskådare. Väldigt vad husse fjantar för den kattan.

BADPLATS Det är till och med en glädje att gå ner till badplatsen. Särskit eftersom ingen skulle komma på tanken att bada. Det är alldeles för kallt. Husse har inte badat på hela sommaren.

2 kommentarer:

  1. Stiliga bilder och vilken vacker höstdag. Vad fint du bor Sverker!
    /Wi o Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste hålla med om att jag bor fint, även om Lucy förfular miljön. Och om jag slipper att bada.

      Radera