9 september 2012

Det är jag som är kungen hemma hos mig

ÖVERST Som du klart och tydligt ser, så är det jag som är överst i hierarkin här hemma. Sen kommer Jager, farfars gamla gunghäst. Sist nederst på golvet hittar du Lucy. Husse får inte ens vara med på bilden.

Efter mitt förra inlägg framfördes det en kommentar från E-beth att jag skulle passa mig så inte Lucy, Agnes fula franska katt, skulle ta över här hemma. Jag måste säga att hon inte har en chans – det är jag som är kung!

Bara ta och titta på dagens bilder. Framgår det inte där vem som är störst och vackrast? Precis. Du kom säkert till samma resultat som jag. Det är Sverker, den stilige västgötaspetsen.
Visserligen fördiskade Lucy igår, men då ska du veta att jag inte var hemma. När jag är hemma står hon bara och tittar avundsjukt när jag fullgör min plikt.
Dessutom är jag ute då och då. Lucy är bara ute när hon rymmer.
Nej, hon kommer att hållas på mattan. Träffar jag på henne ute, så kommer hon nog återfinnas i det höga körsbärsträdet.

Hej så länge
Sverker

Leg. hemmakung

TRON Skogens kung som sitter på sin tron. Det är jag det! Att tronen är en stubbe är bara symboliskt. Det är jag som har skrämt iväg älgar. (Tror du mig inte, så kan du se det här!) Det skulle jag gärna se Lucy försöka.

BEHÖRIG Jag är alltid behörig. Ser du någon katt? Nej, jag tänkte väl det. Hon är inte ens behörig att gå ut.

FÖRGRUNDEN Om du inte ser klart och tydligt på denna bild hur det står till här hemma, så vet jag inte. I förgrunden står det en västgötaspets (jag) som med hörselns hjälp håller ordning på kattan. I bakgrunden ser du Lucy, som trycker sig upp mot väggen. Det är inte utan hon visar respekt för mig. Det är så det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar