27 juli 2012

Ser du vem jag tar ut på en promenad?

GISSA Kan du gissa vem jag är ute och går med? Det är jättelätt, för han är nästan allra bäst av alla. Vet du vem det är nu?

Du kan inte ana. Samma dag som husse kom hem, så kom det en barnvakt till honom också. Han får inte vara ensam hemma och han får inte ut och gå med mig. Det enda han får göra är att läsa och titta på TV. Dock inget som kan röra upp känslorna.

Kan du gissa vem som är barnvakt? Jo, det är min Per. Egentligen hade det ju räckt att jag passade upp husse, frånsett den lilla detaljen att jag inte kan använda telefonen om så skulle behövas. Däremot kan jag öppna min mathink, om bara locket sitter på lite slarvigt. Det är ju det viktigaste.
Så numera är det min Per jag tar med mig ut på promenader. Det är roligt för oss bägge.

Hej så länge
Sverker

Leg. Perpromenerare


PER Nu ser du ju tydligt att det är min Per. Glada är vi just på väg att ta en promenad i den sköna sommarvärmen. Skynda dig, säger jag till min Per. Tänk vilken tur för min Per att han har mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar