1 juli 2012

Bättre än så här blir det inte gärna

PROMENAD Vi började med en promenad nästan direkt som min Per kom till mig. Ser du hur jag nästan går fot jämte Per? Husse fick gå för sig själv. Det får han alltid när Per är här.

En del helger är bättre än andra. Just denna helg hör till de bättre. Varför, frågar du säkert? Jo, förstår du, min Per är och hälsar på mig. Kan det vara mycket bättre?
När Per är här, blir jag nästan mätt redan före fördisken. (Nästan, sade jag. Det finns alltid plats för lite mer.)


Oj, vad glad jag blev när min Per kom. Efter jag hade genomfört en ordentlig hälsningsceremoni, så tog vi en promenad. Under promenaden såg vi en orm vid min klättersten Eftersom ormen gömde sig meddetsamma, kunde vi inte se vilken sorts orm det var. Mitt förslag att det var en kungskobra, förkastades dock av husse, fastän inte han heller såg ormen.
Hemkomna tände vi grillen. Det skulle bli många godsaker till mig ikväll förstod jag. Det brukar bli det eftersom Per är lika duktig att tappa mat, som farfar var på sin tid. Skillnaden är att Per inte säger ”hoppsan”, långt innan han tappar en matbit.
Mycket gott blev det.
Däremot kan jag säga att det var snålare tilltaget vid frukosten idag på morgonen. Då fick jag inget.
Jag hade faktiskt behövt lite leverpastej, för att bli stor och stark.

Hej så länge
Sverker

Leg. Perälskare


LOVANDE Köttet på grillen ser riktigt lovande ut, och det visade det sig att det blev också. Jag fick ganska mycket faktiskt. Fast egentligen tycker jag nog att jag skulle ha haft allt.

FALLMAT Det lönar sig att stå jämte Per och se svältande ut. Ser du köttbiten i luften? Den var på gaffeln nyss och om ytterligare 0,83 sekunder är den i Sverkers mage. Ibland går det undan.

SNÅLT Frukostdags. Alla går och gör sig några smörgåsar, utom stackars Sverker som inte når upp. Jag hoppades istället att jag skulle få smaka av Pers smörgås. Så blev det nu inte, men ett trevligt bordssällskap kan också vara värt en del.

2 kommentarer:

  1. Här på Bali har vi haft kobror i trädgården! Inget jag kan rekommendera, Sverker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, är det du som registreras från Indonesien? Huggorm har vi haft och det är inte heller så kul. Snoken som bor i dammen får gärna vara där.

      Radera