2 juni 2012

Lufsen kom i områdesanpassad bil och hälsade på

LUFSEN Det är inte lätt att se hur Lufsen ser ut, eftersom han är lika lurvig i ansiktet som husse är ibland. Men så är det; en del är lurviga (=husse och Lufsen) och en del är väldigt stiliga (=Sverker).

Jag och husse hann knappast komma hem från Stockholm, förrän det dök upp gäster hos oss. Det var Lufsen, som hade med sig sin matte och husse.
Lufsens matte har hand om fiket på Kungshögaskolan, där husse arbetade före han blev totalt lat.


Bettan, som Lufsens matte heter, har det viktigaste arbetet på hela skolan. Hon har nämligen hand om fiket och där finns det många saker som är synnerligen lämpliga som mat åt västgötaspetsar. Jag vet, för jag har varit där många gånger. Jag jobbade faktiskt på skolan då och då, när det behövdes någon duktig västgötaspets som kunde valla skolbarn.
Tyvärr kunde de inte stanna så länge, men nästa gång de kommer ska de få fika minsann.

Hej så länge
Sverker

Leg. besöksmottagare


TJABBIG Lufsen var lite tjabbig mot mig, så jag vänder baksidan till för att visa att jag inte är rädd.

GRUPPBILD Här är en bild på mig. Med på bilden är också Lufsen och hans matte och husse. Om det är en grupp på samma bild, så blir den bilden en gruppbild.

OMRÅDESANPASSAD Husse är ju inte särskilt områdesanpassad, så han blir extra glad om det kommer en områdesanpassad bil och besöker honom. Han hoppades att det skulle åka förbi väldigt många som skulle tro att det är hans bil. Men det gjorde det inte.

3 kommentarer:

  1. Ursäkta mig Sverker, men jag smälte totalt för blden på Lufsen. Så söt!/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast han morrade åt mig. Men söt – OK.

      Radera
  2. Ser ut som Husse har en
    Områdesanpassad gräsklippare !

    SvaraRadera