30 maj 2012

Hurra för min Agnes som klarat skolan

AGNES Detta är min Agnes i Frankrike. Det syns inte på bilden att det är i Frankrike, men det kan man förstå eftersom inte jag är med på bilden.

Idag vill jag skryta lite över min Agnes. Hon är äntligen klar med sina studier i Frankrike efter tre år. Hon har under tiden blivit duktig i filosofi, konsthistoria och franska. Franska läste hon den svåraste kursen, minsann och fick jättebra betyg. Dessutom har hon arbetat som barflicka och barnflicka.

Men vet du vilket som är det bästa? Om hon är färdig med Frankrike, så kommer hon snart hem till sin älskade västgötaspets. Det är jag, Sverker, som är den älskade västgötaspetsen. Tyvärr kommer hon ju släpa hem den fula kattan Lucy också.
Att studera utomlands är svårt och man får leva väldigt påvert, som du kan se på bilderna. Det kommer nog bli bättre för henne när hon kommer hem. Här finns ju både blodpudding och pölsa.

Hej så länge
Sverker

Leg. Agneslängtare


UNDERNÄRD Det kan inte vara lätt att studera om man inte får ordentligt med mad. Det min Agnes har på sin tallrik är ju knappt en halv portion för en västgötaspets. Det är inte lustigt att hon ser lite undernärd ut.

AVBROTT Tänk vad duktigt av min Agnes att klara sig så galant, fastän hennes pappa (=min husse) kommer och stör henne med tårta varje gång hon fyller år.

POLITIK Både Julia och Agnes deltar flitigt i det politiska livet i Toulouse. Ett exempel på politiskt liv, är att stå på torget vid Capitol och klappa de små händerna. Det är sådant som tar tid från studierna. Det skulle vara bättre om de klappade mig.

FLORIST När min Agnes är hemma på somrarna plockar vi alltid blommor när vi är ute och går. Ofta åkte vi till farfar med en bukett. Då blev han så glad. Det går tydligen att plocka blommor i Frankrike också, men det finns inte längre någon farfar att ge dem till. Dessutom bodde han inte i Frankrike.

6 kommentarer:

  1. GRATTIS till din Agnes.
    Vad roligt att hon klarat av skolan i Frankrike,
    så hon kan komma hem och få träffa dig och din husse igen.
    Vem vet....du och hennes "fula" katt kanske rentav blir vänner till slut.
    Ha det så gott och en glad sommar med mycket gott att fördiska önskar Lotus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också på Agnes och god och riklig fördisk. Fast jag hoppas inte så mycket på katten.

      Radera
  2. Jag hoppas att Du berättar lite om den fula katten också, när hon väl installerat sig hos Dig och husse. Jag tror Du kommer att vekna Sverker./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska med glädje berätta om katten när den sitter i höga körsbärsträdet.

      Radera
  3. du kanske blir Leg. Kattälskare som jag :)

    SvaraRadera