27 maj 2012

Italien svek Loreen – bojkotta Italien

MUSIK? Så här ser musik ut i Italien. Det låter änne värre. Till och med en svensk dansbandssaxophonist skulle framstå som ett under av mjuk ton i jämförelse. Sångerskan ska vi inte prata om. Klart att Italien inte uppfattar Loreens storhet. Bojkotta italiensk musik!

I går kväll var det musikfestival. Världens största där världens bästa musik tävlade. Visserligen var det bara ett stycke som var världens bästa – det svenska bidraget med svenska Loreen. Det insåg alla länder utom det genomruttna landet Italien.

Låt oss titta lite på detta konstiga land. Landet styrs av korrupta politiker på riksplanet. Lokalt är det maffian som styr. Även katolska kyrkans präster styr och ställer, men då mest med småpojkar.
Varför fick då inte Sverige någon poäng från Italien? Knepig fråga. Jag säger inte att det är så, men det vore märkligt om det inte vore så, att den som betalar bäst får de högsta poängen från detta juryn i avskyvärda land.
Vad kan vi då göra för att hämnas? Naturligtvis är vi inte så låga så att vi hämnas, men vi kan bojkotta dem. Alltså bara för att visa att vi inte tycker om dem.
Åk inte dit.
Köp inga varor från Italien. Det finns lokala alternativ eller från andra länder. Då vet du att inte hälften av det du betalar för en vinflaska går till maffian.
Vill du se trasiga hus, så finns det sådana på närmare håll.
Själv tänker jag inte äta hundmat från Italien!


Hej så länge
Sverker

Leg. protestledare


PS Det blev sent idag, men mitt Internet fungerade inte DS
PS igen Jag har fått ett recept på kalvfärsbullar uppkallade efter mig av Kjersti. Jag återkommer när jag har ätit dem. Kjersti har jättegoda recept, titta själv. DS igen

SNETT Ska man verkligen åka till ett land som inte kan bygga raka torn? Naturligtvis inte! Dessutom var det staket runt det sneda tornet, så det gick inte ens att markera. Det är jag och ex-matte på bilden. Bojkotta resor till Italien.

GIFTSPINDELDJUR Vill du dela sovrum med giftiga spindeldjur, till exempel skorpioner? Naturligtvis inte! Det får du göra i Italien, här hemma har vi bara myggor i värsta fall. Bojkotta sova i Italien!

DILEMMA Inte ens italienarna kan besluta sig för vilket vin de tycker man ska dricka. Därför får man prova massor olika, innan man hittar något nästan drickbart. Bojkotta italienska viner.

JÄTTEBADKAR Det är verkligen jobbigt att de har så stora badkar i Italien. Inte en lugn stund. Jag har tagit på mig uppgiften att vakta alla, så de inte drunknar. Bojkotta bada i Italien.

1 kommentar:

  1. Men Sverker, Sverker, jag håller inte med dig nu heller! Var ska det sluta? Jag älskar Italien! Ja, inte maffian och de korrupta politikerna förstås, men nästan allt annat! Jag pluggar t o m italienska på lediga stunder, och tänker absolut åka dit i sommar. Men jag håller fullkomligt med dig om att det var ogint att inte ge Loreen poäng.
    PS Tack för att du länkade till mig. DS

    SvaraRadera