22 juni 2012

En tillbakablick på gamla midsomrar


RIKTIGT Så här ska det se ut egentligen på midsommarafton. Där finns det min Julia, min Agnes, min kompis Egon och jag. Alla samlade kring en midsommarstång.

I år kommer vi att fira en midsommar light. Det blir bara jag, min husse, min resursmatte och min resurshusse.
Det är mycket bättre om det är flera, för då blir det mer fördisk. Om det finns små barn, eller en farfar, så blir det alltid godsaker vid bordet.
Hur jag firar midsommar i år, kan se i morgon. Idag visar jag dig lite gamla midsommarbilder.
Fram till dess så önskar jag dig en riktigt

GLAD MIDSOMMAR



Hej så länge
Sverker

Leg. midsommarfirare



MIDSOMMARFLICKOR En bild från förra året, men så blir det inte i år. Både min Agnes och min Julia finns i terroriststaden Toulouse. Så ska det inte vara. Det är fel, för de ska vara här.


KRANSMAKERSKA Min Agnes är väldigt händig med blommor. Hon kan plocka de finaste buketter och göra de finaste kransar. I år lär jag väl inte få någon krans. Det är mina bollar som ligger på bordet. Dem har jag hittat på åkern jämte basebollplanen.


SÖT Är inte det här en söt midsommarflicka? Så såg min Agnes ut när hon var 14 år. Då var jag fyra år. Tänk vad tiden går! Jag vill tillägga att jag var stilig då också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar