21 juni 2012

Bilder runt midnatt till min Agnes


BADLÖST Som du ser ligger inte badstegen i sjön än, men det går att bada. Titta på änderna bara! Temperaturen i vattnet är faktiskt tvåsiffrigt.

Nu blir det inte ljusare. Vad du och jag har att se fram emot nu är vintersolståndet. Fast det är ju flera dagar dit.
Anledningen till att jag har dessa bilder, är att Agnes ska längta hem från den mörka, smutsiga och övervarma terroriststaden Toulouse.
Agnes, här är det lagom varmt, lagom ljust och ingen slänger glåpord efter dig för att du är blond och polisens insatsstyrka har vi inte sett här sedan flera år tillbaka.
Sen har du ju din Sverker här, vilket måste vara mycket bättre än en ful katt i Toulouse.


Hej så länge
Sverker

Leg. nattvandrare



VACKERT Tänk att ut och paddla kanot i midnattsmörkret. Du och jag Agnes. Husse kunde få följa med också om han är snäll. Visst skulle väl det vara fint?


OANSVARIGT Jag undrar hur den här andmamman tänkte när hon släpade ut sina andbarn mitt i natten. Vad ska det bli av sådana ungar när de växer upp? Jag kan dock trösta dig med att det inte verkade pågå några fester i trakten. Det var nästan alldeles tyst.


BLOMMOR På slänten mot sjön växer det massa blommor. Det är bara för husse ska slippa klippa gräset där. Fast det är ganska vackert. Sen när de vissnar är det inte lika vackert.


OLIKA Här kan du se tydligt i nattljuset att blommor har olika färger. Det finns både blåa, skära och vita. Agnes kan plocka blommor så det blir fina buketter. Husse kan också plocka blommor, men då blir det inga fina buketter.


GRÄSLÖK Om du har gräslök i en kruka och låter dem blomma, så trillar så småningom deras frön ner på marken. Då kan det börja växa gräslök som får fina blommor där istället. I nattljus blir det extra fina färger tycker husse.


NATTPROMENAD Titta noga här Agnes. Här kan du gå ensam mitt i natten precis som jag gör. Inte kommer det någon och antastar dig här inte. Särskilt om jag är med. Och det behövs inga gatlampor, det är tillräckligt ljust ändå vid midnatt.


MAXMÖRKT Mörkare än så här blir det inte. Klockan är nästan ett på natten. Hur är det i Toulouse så dags?

4 kommentarer:

  1. Sverker , I have only spent two Midsummers in Sweden and you are making ME homesick!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. Det måste ju Agnes också tycka så att hon skyndar sig hem till Sverige och till sin Sverker.
    Glad midsommar önskar Lotus

    SvaraRadera
  3. Jag blir alldeles matt av de fina bilderna. Tänk vad den fula katten skall få se mycket fint (för snart kommer hon)/E-beth.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina bilder! Hur ska Agnes kunna motstå dem? Om hon inte störtar hem ögonabums till Sverige och dig begriper jag mig inte på henne! Hoppas du och husse får en riktigt fin midsommar!

    SvaraRadera