18 juni 2012

Det är inte roligt att lukta illa


STINKANDE Du ska vara glad att det inte är doftbilder. Jag luktar vare sig manligt eller stiligt. På bilden är jag alldeles nyduschad och därför stinger jag hundschampo. Hur kul är det tror du?

Det här med dofter är viktigt. Jag vill ju inte gå omkring och stinka hur som helst. Tänk om jag skulle möta en tik? Den senaste tiden har jag doftat hundschampo. Det är ju inte så lysande om man ska fria, eller hur.

För lite drygt en vecka sedan förstod jag att det var något lurt på gång.
– Kom Sverker, hörde jag husses röst från badrummet. Detta var oroväckande, och jag fann det bäst att gå ner och sätta mig bakom den gula fåtöljen.
Hur det gick? Husse hittade mig och jag duschades och schamponerades och duschades igen. Efter denna behandling luktade jag inte som en hund.
Men det fanns bot i närheten. Säteriets stora fält var nygödslat, men husse kopplade mig när vi gick förbi.
Så igår kom räddningen. I skogen hittade jag fiskrens som hade legat och mognat en vecka. Det var inte bara delikat att äta, jag kunde riktigt gnida in mig med de väldoftande fiskresterna.
– Kom Sverker! Var är du? Husse hade inte pejl på var jag fanns och han visste inte om mitt fina fynd. Stolt, bärandes på ett stort fiskhuvud, kunde jag stolt komma till husse. Han skulle säkert bli glad, när han kände hur gott jag luktade.
– Upp till duschen, sade husse inte utan viss skärpa i rösten. Jag fann det bäst att lyda.
Nu luktar jag schampo igen, men jag vet var fiskparfymen finns.

Hej så länge
Sverker

Leg. tvättdjur



TRÖST Husse tog det fina fiskhuvudet ifrån mig, så nu får jag trösta mig med en av mina födelsedagspresenter istället. Hoppas inte husse tar detta substitut ifrån mig, fast jag förstår honom om han var mer avundsjuk på fiskdelen.

2 kommentarer:

  1. Hej Sverker, det är Simon igen. Något av det värsta jag vet är att bli badad. Om du läser mina blogginlägg på min sida på Familjehund, så förstår du: http://www.familjehund.se/familjehundsesimonbus/blogg/2011-11-28/17852/

    SvaraRadera
  2. Oj Sverker! Det där med att duscha är ju pest. Jag brukar krypa in under skåpet i sovrummet, när husse klär av sig i kalsonger....för då vet jag att det kan vara något "lurt" på gång. Du kan få gömma dig där också.....
    Hälsningar från Lotus

    SvaraRadera