25 maj 2012

Blommor som påminner mig om Egon

BADVÄG Den här vägen tog Egon ganska ofta, efter han hade olovandes badat i husses sunkiga damm. Då trillade det ner näringsrikt vatten på marken och gödde blommorna. Det är därför de blommar så fint.

Idag blir det inte så mycket, men jag tänker visa dig lite blommor hemma hos mig som Egon också såg i fredags.
Nu när inte Egon finns längre, så tycker jag att du också ska få se de blommorna.


Hej så länge
Sverker

Leg. blomsterkung


TULPAN Egon var med när vi planterade tulpanlökarna i höstas, och jag visade honom tulpanerna i fredags. Han tyckte de blev fina.

MASKROS Fastän husse inte är så begåvad med trädgårdsarbete, så har han faktiskt lyckats med de här gula blommorna. De finns nästan överallt, så Egon måste ha sett dem.

SKOGSBLOMMA När jag visade Egon min skogsstig i fredags, kunde han ju inte se någon skog eftersom den var borta. Däremot kunde han se de här fina blåa blommorna.

BLOMBUSKE Hemma hos mig finns det många buskar som blommar. Om du tror att det är husse förtjänst, så har de fel. Det var farfar som planterade dem för länge, länge sedan. Om det var varmt ute, så låg Egon gärna i skuggan under busken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar