18 februari 2012

Fuska är bättre än inget alls

TJUSIGT Trots överstrålning i det billiga plastobjektivet, så blev ju detta en ganska tjusig bild. Varför tycker jag det, undrar du med största säkerhet? Jo, du kan ju se hela mig i profil. Det är tjusigt.

Om man är slarvig och glömmer sin kamera hemma, samtidigt som man springer på ett tjusigt fotomotiv (=Sverker), vad gör man då?
Husse var slarvig (=lätt senil) och glömde sin kamera hemma, samtidigt som han sprang på ett tjusigt fotomotiv (=Sverker), vad gjorde han då?
Jo, det ska jag tala om för dig, han använde sin fuskkamera som finns i hans iPhone (=massor med kilo av hundgodis)


Nu är det ju så att en telefonkamera aldrig kan bli lika bra som en vanlig kamera. För att slippa skämmas alldeles för mycket, så köpte husse appar till telefonen, vilket gör den ännu dyrare.
Med hjälp av dessa appar får man en ännu sämre kamera än den som finns från början. De försöker likna sådana dåliga kameror, som husse inte ens ta med en tång, när han var ung (=länge, länge sedan).
– Jag kan ta lite kreativa bilder, förstår du Sverker, sade husse till mig när jag uttryckte mitt missnöje med att han inte hade med sig sin dyra kamera,
Med kreativa bilder menas att husse kan skylla de misslyckade resultaten på kameran i mobilen ihop med den valda appen. Eller med andra ord: skylla på andra. Så typiskt husse.
Jag tar alltid ansvar för allt jag gör. I alla fall om någon sett mig göra det.

Hej så länge
Sverker

Leg. fotomodell


KASST Tanken var att du skulle kunna se dropparna som glänste i motljuset på grankvisten. Hur gick det med denna ambition? Jo, en stor gul ring (=överstrålad sol). Vad som gör bilden extra kass, är att inte jag syns på den.

HALVKASS Så här ser älgskyttebanan ut i motljus. Den heter så för att det finns ett jakttorn i andra änden av den gamla kraftledningsgatan. Den här bilden är halvkass, eftersom du bara ser halva mig. Dessutom är jag pytteliten på bilden. Hittar du mig?

LJUSEXPLOSION Hade den här bilden varit tagen med husses dyra kamera, hade du sett mig betydligt tydligare (=bättre bild). Nu ser den mer ut som solen exploderar, vilket hade varit förödande för allt liv på vår förgiftade planet.

TRÖTT Efter en arbetssam dag ute i det fria och inne i det nästan fria, är det skönt att gå och lägga sig i min säng. Alldeles perfekt skulle det vara om inte husse sparkar undan mig då och då. Jag fattar inte, varför han inte skaffar sig en egen säng.

2 kommentarer:

  1. Hej Sverker!
    Blev lite nyfiken på hundrasen du är av att läsa igenom din blogg och kolla på alla fina bilder. Har funderat under en tid på att skaffa hund och det har då varit papillon som verkat det mest passade. Skulle du kunna berätta lite om dig själv som en västgötaspets ur ett relativt kritiskt och opartiskt perspektiv? :) Dessutom såg jag att SKV(Special Klubben för Västgötaspets) söker fina bilder på fina västgötaspetsar(och du är ju så rackarns tjusig!) för att kunna sammanställa sin årsbok. Man kan skicka in t om den 1a april. Ha en bra dag! länk-> http://www.skv76.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Västgötaspetsen är lättuppfostrad/svåruppfostrad. Det beror på hur mycket arbete man lägger ner. De är väldigt tåliga, så man får ta i. Å andra sidan fattar de allt direkt. I alla fall Sverker. Han är min femte hund och den jag har lyckats bäst med. Men det krävs lite arbete i början. Eftersom det är en vallhund, så följer han dig som en hund. Vallhundar vill också göra sin flockledare till lags, vilket ju är bra. Han saknar helt jaktinstinkt, vilket innebär att han kan gå utan koppel i skogen jämt. Han sätter aldrig efter djur om de så är på ett par meters håll.
      De är som sagt väldigt tåliga, enkel pälsvård. Han fäller dock underhåret på vårarna och han har mycket. Vänlig mot alla, men skäller gärna. Eftersom jag bor lite side off, så tycker jag det bara är bra.
      Som ett litet plus är det den äldsta svenska hundrasen som dessutom helt saknar rastypiska sjukdomar. Under Sverkers 12 år har vi varit två gånger hos veterinären, frånsett vaccineringarna. Ena gången hade han borrelia, den andra gången hade han fått en pinne genom ena tassen.
      Vill du veta något mer så hör av dig.
      PS Tack för tipset. DS

      Radera