22 oktober 2011

Den frisören var en överraskning

SNOPEN Jag har väl aldrig blivit så snopen förut. Tror jag. När jag kom till farfar, vet du vem som stod och klippte honom? Jo, min Agnes!

Igår var det mest som en helt vanlig dag. Egon och jag hade fått frukost och vi hade varit ute och gått.
– Ska du följa med till stan, frågade husse mig. Egon får stanna hemma.
Ja, vad tror han? Klart jag ska.
– Jag ska åka och handla lite till farfar och sedan ska vi upp till honom med varorna.


Men sen när jag kom upp till farfar vet du vad jag fick se? Jo, Agnes som höll på att klippa farfar.
Då förstod jag genast att min Agnes hade längtat så mycket efter Sverker, så hon hade åkt ända till Tranås från Toulouse. Och detta bara för att få vara med mig.
På kvällen ville Agnes ha pizza, svensk pizza, och det fick hon förstås. Det är bra med pizza, för det brukar bli lite kanter till mig också. Sen var vi ute och gick igår. Det var vi idag också.
Tänk att ha en Agnes som åker 250 mil bara för att träffa mig!
När Agnes ändå var här ett par dagar, så passade hon på att fira sin mormor som fyller 80 år. Grattis Ketty, föresten!

Hej så länge
Sverker

Leg. Agnesälskare


FIKA Efter att Agnes hade friserat farfar, så blev det fika. Jag satt jämte Agnes, förstås. Eftersom Agnes är förbjuden att mata mig vid bordet, så tänker jag inte tala om att mazarinen var god.

UTE Så här kan det te sig när vi ska ut och gå med Agnes. Tycker du att jag ser mallig ut bara för att Agnes åkte hem till mig, så har du nog rätt. Tänk att hon tycker om Sverker så mycket.

FÄLLER Husse brukar klaga på mig att jag fäller och hårar ner. Ska jag vara riktigt ärlig, så har jag aldrig fällt lika mycket som husse gjorde i morse. Nu vill jag verkligen inte höra några klagomål från honom i det ämnet i fortsättningen.

HÖST Jag tog med Agnes ut på en promenad, för att visa henne hur fin höst jag hade gjort. Hon var väldigt imponerad av alla fina färger. Agnes har oturen att bo på ett ställe där det fortfarande är minst 25 grader varmt varje dag, fastän det egentligen ska vara höst. Det kan inte vara särskilt roligt.

1 kommentar:

  1. Oh, vad lycklig du måste blivit när din Agnes så plötsligt kom och hälsade på dig! Vad snällt av henne att också passa på att hälsa på farfar och mormor / Lotus

    SvaraRadera