24 mars 2011

En dag i Sverker Västgötaspets liv I

Ofta när jag möter mina beundrare så frågar de: Vad gör du hela dagarna Sverker? Hur får du tiden att gå?
Jag får även höra: Du har väl inget att göra? Bara äta och sova.
Så är det naturligtvis inte alls. Jag är en hårt arbetande västgötaspets. Från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Jag känner mig därför föranlåten att starta den spännande ”En dag i Sverker Västgötaspets liv”. Idag presenterar jag kapitel I.



HÄMTA TIDNINGEN När jag hör tidningsbudets bil, sådär klockan 5.17, så gör jag husse uppmärksam på att tidningen har kommit. Fastän det fortfarande är mörkt, så hjälper jag gärna husse att vakna. Han är så intresserad av nyheter. Jag brukar även passa på att låta mitt vatten (=kissa), när vi kommer ut. Sen bär jag in tidningen. När vi kommer in gör husse en kopp kaffe till sig, och vi går till sängs igen. Husse läser tidningen och tittar på morgon-tv. Han är så intresserad av nyheter. Jag somnar om.

FRUKOST PÅ GÅNG Framåt klockan åtta sådär gör jag husse uppmärksam på att klockan är åtta sådär. Det gör man bäst genom att krafsa på honom. Ibland får jag ta i ganska rejält, om han också har somnat. Husse klär på sig sin fula träningsoverall och vi går till köket. Nu tar husse alldeles för lite mat och lägger i min skål och slår på lite vatten. Sen tar han en näve havregryn och vatten som han sätter in i mikron och sätter på den. Det ska bli vår frukost, men först ska vi ut.

DISKRET Äntligen dags för dagens första promenad. Det är vanligtvis lilla rundan. Det gör inget, för jag har ganska bråttom hem. Maten väntar och den kan vänta för länge. Min mat sväller och husses gröt kokar. Jag gör snabbt och diskret det jag ska göra (=bajsa) och sedan går vi hem.




TACKAR ARTIGT Maaaaaaaaat!!!!!!! När vi kommer in får jag äntligen min mat, men först måste jag sitta fint och tacka. Det gör jag så gärna. Husse slevar i sig sin gröt och dricker ännu en kopp kaffe. Sedan fördiskar jag husses tallrik. Husse brukar nu sätta sig och läsa och jag måste ta igen mig efter allt arbete. Jag avslutar morgonpasset med en liten power nap, så jag är pigg och alert inför kommande ansträngande uppgifter.


Hej så länge
Sverker

Leg. dagsverkare

1 kommentar: