23 februari 2011

Min bästa dag

Min bästa dag började med världens bästa frukost. Köttbullar, och sen var det grädde och chokladpudding till efterrätt. En frukost för världens bästa västgötaspets.

En del dagar är inte så bra dagar för en västgötaspets. Andra dagar kan vara riktigt bra. En del mycket bra. Nu ska jag berätta om min allra bästa dag hittills.

– God morgon Sverker dags att stiga upp, det var husse som väckte mig.
Jag hörde röster nerifrån och runt frukostbordet satt min Per, min David, min Agnes, min Steph, min Evan och min Emily. Alla var där.
– Hej Sverker.
– Vi har kommit hem, bara för vi längtade efter dig.
– Jag vill ha en puss Sverker.
– Pussa mig först.
Så gick de på allihop. Snacka om att vara populär. Lite konstigt att jag inte hade hört dem när de kom. Klart jag var överlycklig. Hela min flock var här.

Världens bästa frukost
Jag gick ut i köket, för jag ville också ha lite frukost. Lite, lite hundmat som vanligt, antog jag. Men icke denna dag.
– Varsågod Sverker, sade husse.
– Det finns flera köttbullar om du vill ha. Ät så många du vill.
– Du kanske vill ha lite grädde till efterätt också?
Självklart. Vilken fråga.
– Kan jag få lite chokladpudding till också, frågade jag Agnes.
– Ja, jag ska genast göra en. Bara till dig.
– Vi vill också ha, sade Evan och Emily.
– Ni kan få slicka när Sverker är klar, sa Steph, deras mamma.

Världens bästa promenad
– Nu ska vi ta och gå ut och gå, sade husse.
Alla följde med. Vädret var underbart. Inte för varmt och inte för kallt. Tänk att alla lekte med mig. Hela tiden. Kastade pinne och gav mig chokladbitar eller prinskorvar när jag kom tillbaka med pinnen. Oj, vad jag var lycklig.

Då såg jag en jättesöt hundtjej. En västgötaspets. Jag sprang fram till henne och nosade.
– Jag skulle vilja ha valpar med dig, Sverker, sa den söta västgötaspetsflickan.
– Vill du bli pappa, snälla, snälla Sverker.

– God morgon Sverker dags att stiga upp, det var husse som väckte mig ur drömmen.


Hej så länge
Sverker


Leg. drömmare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar